سه‌شنبه 10 مهر 1403

استفاده از تفکر دینی و انقلابی جوانان گره‌گشای مشکلات جامعه ماست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استفاده از تفکر دینی و انقلابی جوانان گره‌گشای مشکلات جامعه ماست

قزوین - ایرنا - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، جوانان را مخاطب اصلی فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: استفاده از تفکر دینی و انقلابی این قشر گره‌گشای مشکلات جامعه ما خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه حضور جوانان و نوجوانان در مسائل فرهنگی بسیار لازم و با اهمیت است، افزود: در همین راستا رویکرد اصلی این سازمان استفاده از ظرفیت جوانان نخبه و انقلابی است.

وی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی نقش بسیار مهمی در حفظ و پیشبرد فرهنگ دینی دارد و در این زمینه برنامه‌های بسیاری را در سطح جامعه در دست اجرا و پیگیری داریم.

حجت الاسلام قمی، فلسفه وجودی سازمان تبلیغات اسلامی را مردم‌داری و مردم‌محوری دانست و افزود: رسالت دیگر این سازمان رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات فکری و فرهنگی و تبلیغی دشمنان است.

این مسوول، مهم ترین رسالت سازمان تبلیغات اسلامی را ترویج فرهنگ دینی در جامعه برشمرد و اضافه کرد: سرعت بخشی در اجرا و دقت در پیشبرد بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند همراهی و انسجام آحاد مردم و عناصر فرهنگی است.

حجت الاسلام قمی خاطرنشان کرد: تبلیغ و تبیین اسلام ناب محمدی نباید به دلیل سوء مدیریت‌ها و یا غفلت از مسائل اجتماعی مغفول واقع شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه برای پیشبرد امور فرهنگی و به تعبیر مقام معظم رهبری مردم سالاری دینی باید تلاش کنیم، اظهار داشت: یکی از شاخص‌های کلیدی در نظام اسلامی مردم هستند و در میان مردم گروه مستضعفان به عنوان ولی نعمتان از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و در این میان، دستگاه‌های حاکمیتی بیشتر در نقش تنظیم کننده امور، تسهیل گر و پشتیبان ظاهر می‌شوند.

حجت الاسلام قمی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در تبلیغ امور دین، اضافه کرد: گروه‌های مردمی باید مبلغ اسلام باشند و دستگاه‌های حاکمیتی به عنوان خادم و پشتیبان عمل کنند تا کارها به نتیجه برسد.

این مسوول در ادامه از خدمات 10 ساله حجت الاسلام علی نعمت الهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تقدیر و قدردانی کرد و افزود: در استان قزوین بزرگان و علمای بسیاری زیست کرده اند و حق این استان است که نسبت به خیلی از استان‌ها جلودار باشد و از همین رو بار سنگینی بر دوش مسوولین آن قرار دارد.

وی تصریح کرد: امروز که توقع به حق جامعه مذهبی، فتوحات فرهنگی است، این مهم باید به دست جوانان انقلابی، روحانیت معزز و اهالی فرهنگ و تبلیغ رقم بخورد و بانوان مومنه انقلابی هم باید در این مسیر نقش آفرین باشند و باری از دوش جامعه بردارند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: ما متعهد می شویم بیش از پیش این استان مهم را جدی بگیریم و از جامعه روحانیت آن می خواهیم به مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی کمک کنند، چرا که اگر همراهی و همکاری جمعی باشد، اتفاقات بزرگی رقم خواهد خورد.

در ادامه این مراسم از خدمات 10 ساله حجت الاسلام علی نعمت الهی تقدیر و حجت الاسلام محمد جواد زهرایی به عنوان مدیرکل جید تبلیغات اسلامی استان قزوین معرفی شد.

*س_برچسب‌ها_س*