چهارشنبه 4 مهر 1403

استقرار 8 اکیپ واکسیناسیون بسیج در حاشیه شهر مشهد / پیش بینی تزریق 16 هزار واکسن در روز

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
استقرار 8 اکیپ واکسیناسیون بسیج در حاشیه شهر مشهد / پیش بینی تزریق 16 هزار واکسن در روز

دکتر صادقی گفت: طی این هفته 8 اکیپ متشکل از 96 واکسیناتور در 5 ناحیه حاشیه شهر مشهد مستقر می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود در صورت تأمین به موقع واکسن، تعداد 16 هزار نفر در روز علیه ویروس کرونا در حاشیه شهر مشهد واکسینه شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر محمود صادقی وزین، معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضا (ع) در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: به دنبال اجرای موفقیت‌آمیز طرح «مسجد سنگر سلامت» و طرح حاج قاسم سلیمانی در جهت کنترل و مهار ویروس منحوس کرونا، این بار نیروهای بسیج پای‌کار واکسیناسیون علیه کرونا آمده‌اند.

وی افزود: طی هماهنگی‌های انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی مشهد، طی این هفته 8 اکیپ متشکل از 96 واکسیناتور در 5 ناحیه حاشیه شهر مشهد مستقر می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود در صورت تأمین به موقع واکسن، تعداد 16 هزار نفر در روز علیه ویروس کرونا در حاشیه شهر مشهد واکسینه شوند.

صادقی وزین تصریح کرد: پیش‌بینی شده است که طی یک ماه نیروهای بسیج بیش از 500 هزار نفر را در حاشیه شهر مشهد واکسینه کنند و در ماه بعد دوز دوم واکسن کرونا را به این افراد تزریق کنند تا به زودی شاهد مهار ویروس کرونا در مشهد و خراسان رضوی باشیم.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضا (ع) با اشاره به همکاری کامل نیروهای بسیجی در اجرای واکسیناسیون کرونا در سطح خراسان رضوی، گفت: در دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی نیروها و امکانات بسیج کاملا در اختیار طرح واکسیناسیون قرار گرفته است و تاکنون همکاری خوبی با دانشگاه‌های علوم پزشکی داشته‌ایم.

وی خاطر نشان شد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا معاونت درمان سپاه امام رضا (ع) همکاری بسیار خوبی با دانشگاه‌های علوم پزشکی داشته است و در این راستا درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های تحت نظر این معاونت پذیرای بیماران کرونایی بوده‌اند و هم‌اکنون درمانگاه ولی‌عصر (عج) این معاونت تبدیل به یکی از مراکز اصلی درمان و تأمین داروی بیماران کرونایی در غرب مشهد شده است.

صادقی وزین ادامه داد: یکی از اقدامات مهم سپاه در جهت کنترل ویروس کرونا و ارائه خدمات به بیماران کرونایی، ایجاد نقاهتگاه‌های کرونایی بوده است که یکی از بزرگ‌ترین نقاهتگاه‌ها خراسان رضوی در مشهد با ظرفیت پذیرایی از 35 تا 50 بیمار کرونایی در روز ایجاد شده است و هم‌اکنون با اوج‌گیری دوباره کرونا در مشهد به دنبال توسعه این نقاهتگاه هستیم.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضا (ع) بیان کرد: ارائه خدمات در نقاهتگاه‌های سپاه به‌صورت کاملا رایگان انجام می‌شود و افرادی که توانایی نگهداری از آن‌ها در منازلشان وجود ندارد می‌توانند به این نقاهتگاه‌ها مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در صورت نیاز آمادگی احداث بیمارستان صحرایی را داریم، افزود: بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با همکاری آستان قدس رضوی در نظر دارد جهت خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی در مشهد، حدود 100 تخت بیمارستانی مخصوص بیماران سرپایی کرونایی در یکی از زائرسراهای آستان قدس قرار دهد تا این بیماران بتوانند داروهای خود را به‌صورت بهتری دریافت کنند.

انتهای پیام /