یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

استقلال باید ملوان را شکست دهد / جنجال داوری همیشه هست

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
استقلال باید ملوان را شکست دهد / جنجال داوری همیشه هست

کارشناس فوتبال با بیان اینکه آبی‌ها نباید بدون امتیاز از انزلی بیرون بیایند گفت: استقلال محکوم به برد برابر ملوان خواهد بود.

کارشناس فوتبال با بیان اینکه آبی‌ها نباید بدون امتیاز از انزلی بیرون بیایند گفت: استقلال محکوم به برد برابر ملوان خواهد بود.

یدالله اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص شکست استقلال برابر سپاهان در هفته اول و دیدار این تیم در هفته دوم برابر ملوان بندرانزلی گفت: آبی‌ها در اولین بازی در لیگ بیست و دوم نتوانستند به امتیاز دست پیدا کنند و در یک پرانتقاد نتیجه را به سپاهان واگذار کرده و رکورد 30 هفته نباختن را از دست دادند.

وی افزود: در فوتبال ما همیشه در چند هفته اول تیم‌ها عملکرد خوبی را ندارند و آن را به مسائل بدنسازی و تمرینات گروهی نسبت می‌دهند. اعتقاد دارم بعد از گذشت چند هفته بدن‌ها به شرایط ایده آل بازگشته و تیم‌ها می‌توانند نمایش قابل قبولی از خود ارائه دهند.

اکبری تاکید کرد: استقلال مقابل سپاهان دو گل دریافت کرد که هر دو گل به خاطر اشتباه مدافعانش بود که این نقطه ضعف باید هر چه زودتر برطرف شود. سال گذشته نقطه قوت استقلال خط دفاع این تیم بود که گابریل پین به خوبی در این اتفاق نقش داشت. حالا هم باید با بازگشت مردامند، یزدانی و حضور سیلوا استقلال بتواند در خط دفاع عملکرد بهتری داشته باشد تا شاهد این باشیم که همانند فصل گذشته کمترین گل خورده را در پایان لیگ به نام خود ثبت کند.

وی در مورد دیدار فردای استقلال برابر ملوان بندرانزلی هم گفت: ملوانان به تازگی و بعد از گذشت چندین سال به لیگ برتر بازگشته اند. آنها هم همانند استقلال دیدار اولشان را با شکست به پایان بردند و می‌خواهند در بازی برابر استقلال برنده از زمین خارج شوند. استقلال هم می‌داند که حتی مساوی برایش در این دیدار امتیاز خوبی نخواهد بود. آبی‌ها باید این بازی را با پیروزی به پایان برسانند تا بتوانند شرایط خود را در جدول بهبود بخشیده و با روحیه‌ای خوب آماده هفته‌های بعد باشند.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این پرسش که چه راهکاری پیشنهاد می‌کنید تا استقلال بتواند در هفته‌های آتی نقش خوبی داشته و به پیروزی دست پیدا کند گفت: مشکل اصلی استقلال نبود یک هافبک خلاق است. در گذشته بازیکنانی چون جباری و کریمی میانه میدان را از آن خود می کرده و نقش تعیین کننده‌ای در گل‌های استقلال داشتند. اما این روزها استقلال این کمبود را به خوبی حس می‌کند. با اینکه مهاجمان زیادی دارد ولی به خوبی تغذیه نمی‌شوند و اعتقاد دارم ساپینتو باید به دنبال یک هافبک طراح و خلاق باشد تا بتواند بازی‌های آینده خود را با موفقیت به پایان برساند.

اکبری در مورد جنجال داوری در هفته اول و به طور حتم ادامه آن به هفته‌های آتی گفت: فوتبال ما با اعتراض در هم آمیخته شده است. تیم‌ها احساس می‌کنند که اگر اعتراض نکنند نتیجه نخواهند گرفت البته داوران هم باید دقت بیشتری داشته باشند و فدراسیون باید تلاش کند تا هر چه زودتر سیستم «وار» را به فوتبال ایران را به فوتبال ایران آورده تا بتواند از این طریق اشتباهات و جنجال‌ها را به حداقل برساند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این جنجال‌ها و اعتراضات می‌تواند در جام جهانی برای ما دردسرساز شود. داوران اروپایی اجازه چنین کاری به بازیکنان ما نمی‌دهند. درست است که برای فوتبالیست‌های ما جنجال و اعتراض عادت شده اما اگر بخواهند این روند را در جام جهانی انجام دهند به طور حتم فوتبال ما ضربه جبران پذیری خواهد خورد.