شنبه 14 مهر 1403

اسراییل از ابتدای بحران کرونا بیش از 800 فلسطینی را بازداشت کرده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اسراییل از ابتدای بحران کرونا بیش از 800 فلسطینی را بازداشت کرده است

تهران - ایرنا - «عبدالناصر فروانه» مسئول رسیدگی به پرونده اسیران و آزادگان فلسطینی در یک گفت وگوی مطبوعاتی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی از ابتدای بحران کرونا تاکنون بیش از 800 فلسطینی از جمله 10 دختر و زن را بازداشت کرده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری لبنانی «العهد»، فروانه خاطرنشان کرد: مقامات صهیونیستی به درخواست های نهادهای مدافع حقوق بشر و بشردوستانه محلی و بین المللی اهمیت نداده و به بازداشت شهروندان فلسطینی از ابتدای ماه مارس گذشته ادامه داده و تا کنون بیش از 800 فلسطینی از جمله تقریبا 90 نوجوان و 10 دختر و زن را به زندان انداخته است.

وی توضیح داد: حملات اسراییل طی ماه های گذشته علیه شهر اشغال شده بیت المقدس شدت گرفته و اسراییل به طور فزاینده و خطرناکی بازداشت ها و نقض حقوق شهروندان فلسطینی در این شهر را شدت بخشیده است به گونه ای که شمار بازداشت شده ها در بیت المقدس به تنهایی تقریبا نیمی از بازداشت شدگان فلسطینی در سایر استان ها و مناطق فلسطینی را به خود اختصاص داده است.

وی ابراز داشت: نیروهای اشغالگر از ابتدای بحران کرونا تا کنون با یورش بردن به مرزهای شرقی و شمالی نوار غزه به سمت مناطق اشغال شده در سال 1948 اقدام به بازداشت 13 فلسطینی کردند.

فروانه افزود: طی بحران کرونا یکی از اسرای فلسطینی به نام «نورالدین جابر البرغوثی» در تاریخ 22 آوریل گذشته در زندان صحرایی النقب در اثر سهل انگاری پزشکی به شهادت رسید.

وی اظهار داشت: اداره زندان های اسراییل از ابتدای آغاز بحران کرونا در منطقه برای در امان ماندن اسیران فلسطینی از ابتلا به کووید - 19 هیچ یک از اقدامات و تدابیر لازم و ضروری بازدارنده بهداشتی و پزشکی از جمله ضد عفونی کردن سلولها و بازداشتگاهها را اتخاذ نکرد و با توجه به اینکه در درون زندان ها تهویه و رژیم غذایی مناسب وجود ندارد و زندانیان به طور فشرده در کنار یکدیگر زندگی می کنند، بازداشت گاه ها محل ایده آلی برای شیوع بیماری ها و ویروس ها و میکروب ها محسوب می شوند.

وی ادامه داد: مقامات اشغالگر به دلیل همه گیری کرونا ملاقات زندانیان با خانواده هایشان را متوقف کرده اند و جایگزین مناسبی برای برطرف کردن این محرومیت در نظر نگرفته اند و به همین دلیل نگرانی و تنش در میان خانواده های بازداشت شدگان با توجه به ادامه انتشار ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان افزایش یافته است.

لازم به یادآوری است که هم اکنون تقریبا 4 هزار و 800 اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی بسر می برند که در میان آنان 39 اسیر زن و 180 نوجوان و تقریبا 400 بازداشت اداری و در حدود 700 بیمار به چشم می خورند. در میان بیماران 300 نفر دچار بیماری های خطرناک و مزمن هستند و در بین آنها ده ها کهنسال به چشم می خورد که بزرگ ترین آنان «فؤاد الشوبکی» با بیش از 80 سال است.

1487

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*