پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اسماعیل شنگله در خاک آرمید

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اسماعیل شنگله در خاک آرمید

صبح امروز پیکر اسماعیل شنگله، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون به خاک سپرده شد.

پیکر استاد اسماعیل شنگله هنرمند پیشکسوت در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) و در کنار استاد حمید سمندریان و علی سلیمانی به خاک سپرده شد.

عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: امروز مرد بزرگی از خانواده هنر را به خاک می‌سپاریم و باتوجه به درخواستی که خانواده در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تاکید بر عدم حضور مردم در مراسم را داشتند، از اطلاع رسانی در مورد زمان تشیع پیکر استاد شنگله به عنوان عضو فقید موسسه هنرمندان پیشکسوت معذور بودیم.

به گفته عظیمی، من به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در خدمت شما هستم تا ضمن انجام وظیفه، سلام و پیام تسلیت آقای دکتر اسماعیلی را به خانواده محترم شنگله، جامعه هنری و به ویژه هنرمندان پیشکسوت برسانم.

اسماعیل شنگله بازیگر و کارگردان پیشکسوت تاتر، سینما و تلویزیون و عضو فقید موسسه هنرمندان پیشکسوت بامداد 25 تیر بر اثر ابتلا به کرونا در سن 86 سالگی درگذشت.

شنگله در دوران فعالیتش در فیلم هایی، چون «دایره مینا» ساخته داریوش مهرجویی، «سام و نرگس» به کارگردانی ایرج قادری، «سگ کشی» ساخته بهرام بیضایی و «ابی» ساخته حمید لبخنده ایفای نقش کرد.

او در دهه 30 خورشیدی در چندین تله تاتر به کارگردانی علی نصیریان با بازیگرانی، چون عزت الله انتظامی، جمیله شیخی و جمشید مشایخی هم‌بازی بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون
اسماعیل شنگله در خاک آرمید 2
اسماعیل شنگله در خاک آرمید 3
اسماعیل شنگله در خاک آرمید 4
اسماعیل شنگله در خاک آرمید 5