جمعه 8 تیر 1403

اسپالتی: هر تاکتیکی با بازی بی‌کیفیت، بی‌نتیجه می‌شود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
اسپالتی: هر تاکتیکی با بازی بی‌کیفیت، بی‌نتیجه می‌شود

سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا پس از صعود دراماتیک مردانش از آنها هم تمجید و هم انتقاد کرد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لوچانو اسپالتی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا پس از تساوی یک - یک شب گذشته (دوشنبه) برابر کرواسی در آخرین دور مرحله گروهی یورو 2024 که گل دقیقه 8+90 ماتیا زاکانی، آتزوری را نجات داد و منجر به صعودش به عنوان تیم دوم گروه B شد، به خبرنگاران گفت: زمانی که سرنوشت یک بازی این چنین و در لحظات پایانی تغییر می‌کند، همه چیز احساساتی‌تر می‌شود، چون درست وقتی که همه باورشان را از دست داده‌اند، بازیکنان ثابت می‌کنند که تا لحظه آخر می‌توان به هدف رسید. آنها تا آخرین لحظه ناامیدی به خودشان راه ندادند و با وجود اینکه تنها سه مدافع در زمین باقی مانده بود، خیلی ریسک نکردند. من به آنها بابت واکنش‌شان تبریک می‌گویم.

ایتالیا در دور بعدی مسابقات در شهر برلین به مصاف سوئیس تیم دوم گروه A خواهد رفت. این اتفاق در حالی رخ داد که آتزوری یک بار دیگر در نیمه اول خودش را به دردسر انداخت و باز هم پس از دریافت گل به خود آمد.

اسپالتی در این باره هم گفت: بله، نمی‌شود این واقعیت را تکذیب کرد. ما در نیمه اول پایین‌تر از سطح معمول خودمان بودیم. وقتی موقعیت‌های گلزنی زیادی ایجاد نمی‌کنیم، نمی‌توان انتظار گل‌های فراوانی را هم داشته باشیم. شما می‌توانستید ببینید که بازیکنان ما می‌خواهند نتیجه بگیرند اما باور نداشتند که این نتیجه چقدر مهم است. فکر می‌کنم این یک ذهنیت ناخودآگاه است اما انتظار من از بازیکنانم بیشتر از این‌ها بود چون آنها گاهی اوقات پتانسیل واقعی‌شان را نشان می‌دهند. بازی‌های یورو واقعاً سخت است به خصوص مقابل حریفی مانند کرواسی که واقعاً قدرتمند است. آنها برای بازی در این سطح تجربه فراوانی دارند و برای هر حریفی می‌توانند دردسرساز شوند.

صعود دراماتیک ایتالیا در نفس آخر / صدرنشینی مقتدرانه اسپانیا

سرمربی آتزوری به زیر سؤال رفتن سیستم‌های تاکتیکی‌اش توسط یک خبرنگار ناراحت شد و اینگونه واکنش نشان داد: مسئله سیستم بازی نیست. ما در نیمه اول بیش از حد ترسو بودیم. وقتی کیفیت و ذهنیت بازیکن بد باشد، هر سیستم تاکتیکی بی‌نتیجه می‌شود. می‌دانم که بازیکنان‌مان کیفیت لازم را دارند اما گاهی اوقات اشتباهاتی ساده‌لوحانه مرتکب می‌شویم. پتانسیل تیم ما خیلی بیشتر از چیزی است که امشب دیدیم. جورجینیو، بارلا و کالافیوری همگی خوب بازی کردند. ما شیوه‌های خاص خودمان را برای بازیسازی از خط دفاعی داریم اما قبول داریم که باید بهتر از این‌ها بازی کنیم.