شنبه 8 اردیبهشت 1403

اضافه شدن تعداد قابل توجهی هواپیما تا پایان دولت به ناوگان هوایی

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
اضافه شدن تعداد قابل توجهی هواپیما تا پایان دولت به ناوگان هوایی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هرماه تعدادی هواپیما خریداری می‌شود، گفت: تعداد قابل توجهی هواپیما تا پایان دولت سیزدهم به ناوگان حمل‌ونقل هوایی اضافه می‌شود.

مهرداد بذرپاش امروز در حاشیه مراسم افتتاح ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش، ساخت این پایانه با چنین ابعادی را یکی از ضرورت‌های منطقه دانست و گفت: ارزش روز این پروژه حدود 5000 میلیارد تومان بوده و به عنوان یکی از نماد‌های توسعه منطقه محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه مناطق آزاد یکی از فرصت‌های اصلی سرمایه‌گذاری است، افزود: در راستای سیاست توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی برای تکمیل این خدمات باید ترمینال بار نیز احداث شود و تعداد پرواز‌ها برای دسترسی راحت‌تر در جزیره کیش افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به اینکه جزیره کیش قرار است نقش سرمایه‌گذاری را در کشور ایفا کند، باید زیرساخت‌ها را برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از طریق این جزیره فراهم کنیم.

بذرپاش در ادامه به توسعه زیرساخت‌ها در بخش حمل‌ونقل دریایی جزیره کیش اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود بنادر مهم و راهبردی در استان هرمزگان و جابه‌جایی حجم بالای کالا‌ها از این بنادر، توسعه زیرساخت‌های بندری استان هرمزگان در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: همچنین اتصال به شمال کشور از طریق خطوط ریلی که زنجیره‌های شمال به جنوب را تکمیل می‌کند نیز تقاضای مردم و سایر کشور‌های منطقه است و در اولویت برنامه‌ها قرار دارد. این‌روز‌ها محور همه اجلاس‌های بین‌المللی مسیر‌های ترانزیتی است و ایران با وجود فرصت‌های ترانزیتی ویژه، در مرکز توجه قرار دارد.

تعداد قابل توجهی هواپیما تا پایان دولت سیزدهم به ناوگان حمل‌ونقل هوایی اضافه می‌شود

وزیر راه و شهرسازی همچنین به توسعه ناوگان هوایی اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه در صنعت هوایی کشورمان، تاب‌آوری این صنعت روز به روز در حال افزایش است و توسعه ناوگان نیز از روش‌های مختلف در حال پیگیری است.

بذرپاش با بیان اینکه در دولت سیزدهم تقریبا هر ماه تعدادی هواپیما خریداری می‌شود، افزود: تا پایان دولت تعداد قابل توجهی هواپیما به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور اضافه می‌شود.

وی شرایط تردد و خدمات هوایی در جزیره کیش را مناسب دانست و گفت: با توجه به زیرساخت‌های فراهم‌شده در تلاش برای افزایش تعداد پرواز‌های روزانه در این جزیره هستیم.

هدفگذاری ایجاد 27 شهرک ساحلی در راستای اجرای سیاست‌های توسعه دریامحور

وزیر راه و شهرسازی درباره سیاست‌های کلی توسعه دریامحور ابلاغ‌شده از سوی مقام معظم رهبری، توضیح داد: بخش زیادی از این سند مربوط به وزارت راه و شهرسازی در اقتصاد دریاست و یکی از طرح‌های وزارت راه و شهرسازی در این حوزه هدفگذاری 27 نقطه در کشور برای احداث شهرک ساحلی در قالب طرح «هم‌پیوندی» استان‌ها با اقتصاد دریا است.

بذرپاش ادامه داد: مصوبات لازم این طرح در شورای برنامه‌ریزی چهار استان خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان اخذ شده و در شورای‌عالی معماری و شهرسازی نیز ظرف ماه‌های آینده به نتیجه می‌رسد.

وی طرح «هم‌پیوندی» استان‌ها با اقتصاد دریا را یکی از طرح‌های بزرگ و راهبردی کشور دانست که زمینه جمعیت پذیری را در کشور افرایش می‌دهد و گفت: این شهرها، شهر‌های مولد در همه صنایع از جمله کشاورزی و پتروشیمی است و ساخت مسکن در شهرک‌های ساحلی نیز یکی از برنامه‌های جدی وزارت راه و شهرسازی است که با جمعیت پذیری این شهرک‌ها محقق می‌شود.

به گفته بذرپاش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرک‌های ساحلی ظرف دو ماه آینده طی همایشی معرفی خواهد شد.

توافق با سازمان مناطق آزاد برای ساخت مسکن در این مناطق

وزیر راه و شهرسازی درباره ساخت مسکن در مناطق آزاد نیز گفت: این موضوع با توجه به زیرساخت مناسب مناطق آزاد از لحاظ زمین و نیازی که وجود دارد، در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده است.

بذرپاش تاکید کرد: به زودی طی توافق با شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، عملیات ساخت واحد‌های مسکونی در این مناطق، در قالب نهضت ملی مسکن و با رعایت الگو‌های حاکم بر مناطق آزاد آغاز خواهد شد.

از میان اخبار

تضادهای هنری کیسینجر؛ چگونه بینش استراتژیک و نزدیک بینی اخلاقی بزرگترین دولتمرد آمریکا را شکل داد؟

(تصاویر) هنری کیسینجر به روایت تصویر