پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

اعتراضتان بی دلیل است / جنجال دربی: رئال جواب اتلتیکو را داد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اعتراضتان بی دلیل است / جنجال دربی: رئال جواب اتلتیکو را داد

اتلتیکو به برنامه زمانی دربی ال‌مادریلنیو شدیدا اعتراض دارد ولی آمارها نشان می دهند که هیچ لطفی به رئال نشده است.

به گزارش "ورزش سه"، سه هفته به دربی مادرید باقی مانده اما جنجال و اعتراض زودتر شروع شده است. دلیل اعتراض؟ اتلتیکو با 48 ساعت استراحت کمتر از رقیب خود، به دربی خواهد رسید.

دربی مادرید سه هفته بعد در هفته هشتم و در متروپولیتانو، ساعت 21:00 به وقت محلی برگزار می‌شود در حالی که اتلتیکو دو روز کمتر از رئال استراحت خواهد کرد. رئال بعد از بازی سه‌شنبه برابر آلاوس به دربی می‌رسد و اتلتیکو پنجشنبه باید به مصاف سلتا برود. رئال با پنج و اتلتیکو با سه روز استراحت به این دوئل حساس خواهند رسید.

انتظار می‌رفت با توجه به فشردگی بازی‌ها دربی روز یکشنبه برگزار شود، ولی اینکه اتلتیکو روز پنجشنبه و رئال سه‌شنبه قبل به میدان بروند، برای هواداران اتلتیکو قابل قبول نیست. عصبانیتی که در رئال مادرید تعجب آور است، زیرا می گوید در سال های اخیر بارها جای اتلتیکو بوده اند. 

در فصل گذشته که رئال و اتلتیکو در مجموع 4 بار به مصاف هم رفتند، اتلتی با 147 ساعت استراحت بیشتر به دربی رسید. دو بازی یکی در دور رفت لیگ و دیگری در جام حذفی را برد. در سوپرجام بازنده شد و در دربی برگشت برنابئو نیز رئال را متوقف کرد.

در فصل 23-2022 اتلتیکو با 100 ساعت استراحت بیشتر به دربی ها رسید. در فصل 22-2021 با 96 ساعت استراحت بیشتر و در فصل 21-2020 نیز 24 ساعت استراحت بیشتر برای تیم تحت هدایت دیگو سیمئونه ثبت شد. در مجموع 367 ساعت استراحت بیشتر فقط در 4 فصل اخیر. در 9 دربی از 11 دربی اخیر مادرید هم رئال با استراحت کمتری به بازی رسیده و در 2 دربی دیگر هر دو تیم شرایط مساوی داشتند.

اعتراضتان بی دلیل است / جنجال دربی: رئال جواب اتلتیکو را داد 2
اعتراضتان بی دلیل است / جنجال دربی: رئال جواب اتلتیکو را داد 3