یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اعتراض عسگراولادی به سیدمحمد خاتمی / استعفای احمد خاتمی از هیئت تحقیق / بازخوانی تاریخ به روایت آیت‌الله هاشمی

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
اعتراض عسگراولادی به سیدمحمد خاتمی / استعفای احمد خاتمی از هیئت تحقیق / بازخوانی تاریخ به روایت آیت‌الله هاشمی

هاشمی رفسنجانی ششم اسفندماه 1379 در مورد یک جلسه در مجمع تشخیص و دیدار با یکی از هم‌بندی‌های سابق نوشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، جلسه داشت. درباره کلیات سیاست‌های کلی امنیت ملی بحث بود. آقای [سید محمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور]، مطالب مفصلی گفت که بخشی از آن، مورد اعتراض آقای [حسن] صانعی و آقای [حبیب‌الله] عسکراولادی قرار گرفت. آقای [بیژن نامدار] زنگنه، [وزیر نفت] آمد وگفت، ژاپنی‌ها گفته‌اند که ترکیب کابینه جدید آمریکا، خالی از یهودی است و نشان از سیاست معتدل آنها در خاورمیانه است و احتمالاً توجه بیشتری به ایران داشته باشند. آقای ابراهیم امینی، [رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان] آمد و گفت، پیشنهاد تشکیل جلسه فوق‌العاده و غیررسمی [مجلس] خبرگان، می‌تواند مشکلات داشته باشد و معلوم نیست، مسئله‌ای را حل کند؛ قرار شد قبل از عید اقدام نشود. گفت، آقای سیداحمد خاتمی [نماینده استان کرمان]، از هیئت تحقیق استعفا داده، به خاطر اینکه کار جدی نمی‌توانند انجام دهند. ناهار میهمان من بودند.

عصر، آقای حسین حاج عبدالوهاب ([معروف به] حاج اسدالله بُنکدار) آمد. مقداری صحبت‌های نصیحت‌گونه در مورد ولایت و تقوا داشت. کاری نداشت، برای دیدار آمده بود. هم زندانی‌ام قبل از انقلاب است. قرآن به ایشان هدیه کردم. آقای [عطاءالله] مهاجرانی [رئیس مرکز گفت‌وگوی تمدن‌ها] آمد. درباره گفت‌وگوی تمدن‌ها و مسئولیت جدید دولت صحبت کرد و گفت، در حد ساختن فضای مناسب همکاری، می‌تواند مفید باشد. گفت، رهبری در ملاقات اخیرشان با کمیسیون فرهنگی مجلس، انتقاد شدیدی از او کرده‌اند و توسط آقای [سید علی اصغر] حجازی، به رهبری پیغام داده که مایل است با رهبری ملاقات کند و توضیح بدهد، یا با نامه توضیح بدهد.

چند روز است که آقای حسن الترابی، رئیس مجلس سودان بازداشت شده؛ گفته شده که با شورشیان جنوب، علیه دولت [عمر] البشیر [رئیس‌جمهور سودان]، هماهنگ شده بوده؛ چند سالی است که با رئیس‌جمهور اختلاف پیدا کرده‌اند؛ قبلاً خیلی دوست بودند و پس از بروز اختلاف، من به آنها تذکر دادم که نگذارند به جای تُندی برسد. تعدادی از همفکرانش هم بازداشت شده‌اند. آقای [حسین] قاسمی، مدیرعامل جدید [منطقه آزاد] کیش آمد. برای عید دعوت کرد و در مورد برنامه‌ها توضیح داد که به نظر واقع‌بینی در آن کم است.

219219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1877221