جمعه 20 مهر 1403

اعتماد زیاد به چین و روسیه اشتباه دیپلماتیک است

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، معین الدین سعیدی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 23 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: از مردم سربلند استان سیستان و بلوچستان می‌خواهم آرامش خود را حفظ کنند، چرا که توسعه اقتصادی و عمرانی فقط در بستر امنیت شکل خواهد گرفت.

وی بیان کرد: از سفر نمایندگان مقام معظم رهبری به استان سپاسگزاریم و امیدواریم مصوبات آنان به طور کامل و صریح اجرایی شود.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی که به مردم مردم سیستان و بلوچستان انگ تجزیه طلبی زدند یا مسئولانی که در برابر درد مردم سکوت کردند، بدانند که تاریخ در مورد آنان قضاوت سختی خواهد کرد. اسلام و ایران ناموس بلوچ هستند و بلوچ می‌میرد، اما از ناموس خود نخواهد گذشت. ما در بلوچستان نه تجزیه طلب داشتیم، نه داریم و نه خواهیم داشت.

سعیدی در ادامه جلسه، گفت: همراهی چین با کشورهای عربی در زیر سوال بردن تمامیت ارضی ایران نشان داد اگر اعتماد بی جا به آمریکا و انگلیس و فرانسه اوج ساده لوحی سیاسی است، اعتماد بی حد و حصر به چین و روسیه نیز اشتباه دیپلماتیک است. در روزهای رأی اعتماد به رئیس جمهور گفتم که از ترس عقرب جراره غرب به مار غاشیه شرق پناه نبرید و آنچه مهم است، منافع ملی ایران است.