شنبه 31 شهریور 1403

اعلام میزان حد مجاز فروش مودیانی که ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی هستند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اعلام میزان حد مجاز فروش مودیانی که ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی هستند

رئیس مرکز آموزش سازمان مالیات گفت: میزان حد مجاز فروش مودیان در صورت صدور صورتحساب الکترونیکی برای در نظر گرفتن اعتبار مالیاتی به خریداران، اعلام شد.

بزرگری رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: یکی از مواردی که مودیان مالیاتی در سامانه مودیان باید به آن توجه کنند، میزان حد فروشی است که در صورت صدور صورتحساب الکترونیکی نوع یک به صورت خودکار اعتبار مالیاتی به خریداران آنها تعلق می گیرد.

به گفته وی این میزان برای مودیانی که در سال قبل فعالیت داشته اند معادل 5 برابر فروش مشمول مالیات برارزش افزوده‌ای است که مالیات آن پرداخت شده است.

او می‌گوید: در خصوص مودیان جدید و فاقد سابقه مالیاتی هم معادل 5 برابر معافیت ماده 101 است که هرکدام از این ارقام بیشتر باشد مبنای محاسبه‌ی حد مجاز فروشنده قرار می‌گیرد.

برزگری گفت: به طور مثال اگر مودی در زمستان 1401، 100 میلیون تومان فروش داشته که مشمول مالیات بر ارزش افزوده بوده و مالیات آن را پرداخت کرده است و برای زمستان 1402 تا مبلغ 500 میلیون تومان می تواند فروشی داشته باشد که مشمول این میزان مالیات بر ارزش افزوده باشد. اگر فروش از این رقم بیشتر باشد حتما باید باید اعتبار بیشتری کسب کند اگر فروش بیش از حد مجاز داشته باشد به خریدار بابت آن صورت حساب اعتبار تعلق نمی‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی