دوشنبه 7 آبان 1403

اعلام نامزدهای نهایی جوایز گلوب‌ساکر / گلوب‌ساکر را برای رونالدو کنار بگذارید

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اعلام نامزدهای نهایی جوایز گلوب‌ساکر / گلوب‌ساکر را برای رونالدو کنار بگذارید

فهرست نهایی نامزدهای جایزه گلوب‌ساکر اعلام شد. کریستیانو رونالدو با درصد رای بیشتر بیشترین شانس را برای به دست آوردن این جایزه دارد.

به گزارش "ورزش سه"، مراسم جوایز گلوب‌ساکر روز 19 ژانویه در دوبی برگزار می‌شود تا این نهاد جایزه بهترین‌های فوتبال را در حوزه‌های مختلف اهدا کند.

گلوب‌ساکر امروز فهرستی 30 نفر از نامزدها در دسته‌های مختلف را اعلام کرد ولی طبق معمول همه نگاه‌ها به 5 نامزد نهایی دسته اصلی بود: نامزدهای جایزه بهترین بازیکن مرد سال از نگاه گلوب‌ساکر.

پنج نامزد نهایی بهترین فوتبالیست مرد سال از این قرار هستند: کریستیانو رونالدو، ارلینگ هالند، لیونل مسی، محمد صلاح و جود بلینگام.

پیش از این گلوب‌ساکر یک فهرست 30 نفره از بهترین‌های سال دنیا را اعلام کرده بود که ستاره‌هایی مثل کیلیان امباپه، هری کین، دی‌بروینه، لواندوفسکی و خولین آلوارز هم در آن حضور داشتند. اما بعد از رای‌گیری از منتخبان در نهایت پنج نامزد نهایی انتخاب شدند.

کریستیانو رونالدو با 33.1 درصد آرا در صدر فهرست قرار گرفته است و ارلینگ هالند با 28.8 درصد پشت سر او قرار دارد. لیونل مسی، برنده توپ طلای امسال با 13.2 در صد آرا در رتبه سوم ایستاده و صلاح با 13 درصد در رتبه چهارم قرار دارد. رتبه پنجم فهرست هم با 2.8 درصد آرا در اختیار جود بلینگام است.

اعلام نامزدهای نهایی جوایز گلوب‌ساکر / گلوب‌ساکر را برای رونالدو کنار بگذارید 2