یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

افتتاح نمایشگاه پوستر با عنوان کار خودشونه در حوزه هنری

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
افتتاح نمایشگاه پوستر با عنوان کار خودشونه در حوزه هنری

نمایشگاه پوستر کار خودشونه امروز دوشنبه 10 بهمن در گالری ابوالفضل عالی با حضور محمد مهدی دادمان رییس حوزه هنری و جمعی از هنرمندان افتتاح شد.

نمایشگاه پوستر کار خودشونه نمایش آثار محمد حسین نیرومند کاریکاتوریست و طراح گرافیک مطرح کشورمان با موضوع نقد اعتراضات و اغتشاشات 70 روزه است.

محمد حسین نیرومند در این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: مدتی بود که گرفتار کار‌های اجرایی شده بودم. برای کسی که کار هنری انجام می‌دهد درگیر شدن در کار‌های اجرایی نوعی آفت است. توفیق پیدا کردم و توانستم حدود 70 اثر با موضوع اعتراضات و اغتشاشات اخیر خلق کنم. این هنرمند با بیان اینکه 45 اثر از آثارش در نمایشگاه کار خودشونه به نمایش درآمده است، گفت: سعی کردم بخشی از جنگ شناختی را که در 70 روز در قالب اعتراضات و اغتشاشات رخ داد را کار کنم، در این نمایشگاه 45 اثر قابل نمایش بود، بدین ترتیب 45 اثرم را به نمایش گذاشتم. نیرومند گفت: نمایشگاه کار خودشونه پوستر‌های طنزآمیز از رخداد‌هایی است که در 70 روز اتفاق افتاده است. سعی کردم بخشی از مستندات که در گفته‌ها و حرف و حدیث‌های افراد وجود داشت را بیاورم. احساس کردم که این آثار بعدا در فضای مجازی می‌رود و با اینکه آثار گویاست، اما باید پیوست هم داشته باشد. این کاریکاتوریست و طراح گرافیک مطرح گفت: این سند داشتن لازم است و هم به نوعی به زیبایی شناسی کار کمک می‌کند، خط خیلی اثر دارد. پوستر با این فرم خط شخصیت فرمی خوبی پیدا می‌کند و از طرفی مخاطب هم ارتباط بیشتری با مفهوم پیدا می‌کند. او می‌گوید: نمی‌دانم که این نمایشگاه در این عرصه اولین نمایشگاه است یا خیر. این آثار حتما توسط دوستان حوزه هنری در شهرستان‌ها به نمایش گذاشته می‌شود و تمام آثارم که شامل 70 اثر با این موضوع است در آینده‌ای نزدیک در نمایشگاهی که گنجایش این تعداد اثر را داشته باشد به نمایش می‌گذارم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی