سه‌شنبه 5 تیر 1403

افزایش اعزام و پذیرش مسافران هوایی در 9 ماهه سال جاری

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
افزایش اعزام و پذیرش مسافران هوایی در 9 ماهه سال جاری

اعزام و پذیرش مسافران هوایی در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

اعزام و پذیرش مسافران هوایی در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اعزام و پذیرش مسافران هوایی در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد رشد را نشان می‌دهد و در این مدت بیش از 26 میلیون مسافر از 56 فرودگاه کشور اعزام و پذیرش شده اند.

شایان ذکر است با وجود افزایش تعداد مسافران هوایی در سال جاری، با کاهش 6 درصدی نشست و برخاست هواپیما و افزایش 28 درصدی ارسال و پذیرش بار از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه روبرو بودیم.

بر اساس آمار دریافت شده از گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، طی 9 ماهه امسال، 228 هزار و 321 نشست و برخاست در 56 فرودگاه کشور صورت گرفته است که سهم پروازهای داخلی 210 هزار و 437 نشست و برخاست با بیش از 24 میلیون مسافر و سهم پروازهای خارجی در 28 فرودگاه، 17 هزار و 437 نشست و برخاست با بیش از 2 میلیون و 100 هزار مسافر بوده است.

بر این اساس فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و اصفهان در رتبه های اول تا پنجم در اعزام و پذیرش مسافر و نشست و برخاست هواپیما در جمع 56 فرودگاه کشور قرار گرفته اند.

در آذر ماه نیز بیش از 25 هزار نشست و برخاست پرواز با قریب به دو میلیون و 910 هزار نفر اعزام و پذیرش مسافر ثبت شده که نسبت به ماه گذشته (آبان ماه)، افزایش یک درصدی در هر دو بخش را نشان می دهد.

در عین حال در نشست و برخاست 7 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 5 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 10 درصد کاهش نسبت به ماه مشابه سال گذشته وجود داشته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ در آذرماه، مهرآباد با 34 درصد، فرودگاه مشهد 15 درصد، فرودگاه شیراز با 7درصد، فرودگاه اصفهان با 4 درصد و فرودگاه اهواز با 5 درصد بیشترین سهم در اعزام و پذیرش مسافر و نشست و برخاست هواپیما را داشته اند.

گفتنی است؛ 94 درصد مسافران در آذر ماه از پروازهای داخلی، 4 درصد مسافران از پروازهای خارجی و 2درصد مسافران از پروازهای عتبات و عالیات برای انجام سفر استفاده کرده اند.