چهارشنبه 18 مهر 1403

افزایش سقف پرداخت خسارت صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
افزایش سقف پرداخت خسارت صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان

معاون صندوق بیمه‌ای حوادث طبیعی ساختمان گفت: سقف پرداخت خسارت نسبت به سال 1402 برای امسال افزایش قابل توجهی پیدا کرده است به طوری که از حدود 30 میلیون تومان به 95 میلیون تومان رسیده است.

ناصر یارمحمدیان عضو هیات عامل و معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: خوشبختانه سقف پرداخت خسارت نسبت به سال 1402 برای امسال افزایش قابل توجهی پیدا کرده است به طوری که از حدود 30 میلیون تومان به 95 میلیون تومان رسیده است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: متناسب با افزایش سقف پرداخت صندوق حق بیمه نیز به این صورت است که امسال مجموع حق بیمه صندوق حوادث طبیعی ساختمان 300 هزار تومان در بودجه 1403 تعیین شده که از 300 هزار تومان حدود 90 هزار تومان بر عهده مالکان است که از طریق قبوض برق توانیر آن را وصول و به خزانه واریز می‌کند.

یارمحمدیان همچنین اظهار کرد: حال این که توانیر این مبلغ را به شکل وصول می‌کند معمولا به این صورت است که در قبوض ماهانه به شکل برابر مبلغ را تقسیم می‌کند یعنی 90 هزار تومان را اگر به شکل ماهانه بخواهد دریافت کند ماهی 7 هزار و 500 تومان از مالک مسکونی دریافت خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه