دوشنبه 2 مهر 1403

افزایش قیمت اشتراک یوتیوب پریمیوم | کاربران شوکه شدند

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
افزایش قیمت اشتراک یوتیوب پریمیوم | کاربران شوکه شدند

گوگل از افزایش قیمت اشتراک یوتیوب پریمیوم در برخی کشورها خبر داد و مشترکان این پلتفرم را شگفت‌زده کرد. این دور جدید افزایش قیمت‌ها عمدتا کاربران اروپایی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش phonearena، مشترکان طرح‌های خانوادگی مشاهده کرده‌اند که قیمت اشتراک ماهانه آنها حدود 40 درصد بیشتر شده است.

در ایرلند، هلند، ایتالیا و بلژیک، هزینه اشتراک تک نفره از 11.99 یورو به 13.99 یورو رسیده. قیمت اشتراک خانوادگی نیز از 17.99 یورو به 25.99 یورو افزایش یافته است. در سوئیس، اشتراک تک نفره از 15.90 فرانک سوئیس به 17.90 فرانک و اشتراک خانوادگی از 23.90 فرانک به 33.90 فرانک رسیده است. دانمارک، سوئد، سنگاپور، امارات متحده عربی، مالزی، عربستان سعودی، اندونزی، کلمبیا و تایلند هم افزایش قیمت داشتند.

گوگل همان دلایل قبلی را برای این افزایش قیمت نیز بیان کرده است. این کمپانی اعلام کرده که این تغییرات به منظور «ادامه ارائه خدمات و قابلیت‌های عالی» و «حمایت از سازندگان محتوا و هنرمندانی که در یوتیوب تماشا می‌کنید» ضروری است.

افزایش قیمت اشتراک یوتیوب پریمیوم

جالب است بدانید کاربرانی که از طریق دستگاه‌های اپل اشتراک یوتیوب خریداری کرده‌اند، با افزایش‌های بیشتری روبه‌رو شده‌اند. برخی کاربران از افزایش 60 درصدی قیمت‌ها خبر داده‌اند. به نظر می‌رسد این افزایش قیمت به هزینه‌های مرتبط با استفاده از سیستم پرداخت اپل مربوط باشد.

خبر این افزایش‌ها موجی از لغو اشتراک‌ها را به همراه داشت. بسیاری از کاربران با ابراز ناراحتی خود در شبکه‌های اجتماعی و انجمن‌های آنلاین، افزایش قیمت‌ها را با هزینه‌ی مجموع سرویس‌های پخش محبوب دیگری مانند نتفلیکس، آمازون پرایم و HBO مقایسه می‌کنند.

افزایش قیمت اشتراک یوتیوب پریمیوم | کاربران شوکه شدند 2