دوشنبه 16 مهر 1403

افزایش مجدد رونق ساخت‌وساز در سال 1401 در پایتخت

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
افزایش مجدد رونق ساخت‌وساز در سال 1401 در پایتخت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: پس از چندین سال به غیر از سال 1397 و در برهه‌ای از زمان، شاهد رونق صدور پروانه ساخت بوده‌ایم و مابقی سال‌ها نیز با رکود همراه شد، این در حالی است که در سال 1401 متراژ صدور پروانه دوباره بیشتر شده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین آغاز احداث بیش از 10 هزار واحد مسکونی در قالب قرارگاه جهادی مسکن و در ادامه شنبه‌های امید و افتخار (ششمین شنبه امید و افتخار) صبح امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و برخی از اعضای شورای شهر و همچنین برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حمیدرضا صارمی؛ معاون شهرسازی و شهرداری تهران در ابتدای مراسم اظهار کرد: قرارگاه مسکن شهر تهران با تدبیر شهردار تهران در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری با 4 هدف راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: نخستین هدف رفع موانع ساخت مسکن، دومین هدف کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی، سومین هدف نوسازی بافت فرسوده و چهارمین هدف نیز بهبود وضعیت مسکن در شهر تهران است.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: تاکنون قرارداد احداث 2 هزار و 200 هزار واحد مسکونی با مجموعه‌های مختلف دولتی و خصوصی انعقاد شده است؛ همچنین در قرارگاه امروز نیز کلنگ احداث بیش از 10 هزار واحد مسکونی به زمین زده خواهد شد.

صارمی ادامه داد: 65 درصد از سرانه‌های امید این منطقه تامین خواهد شد و قدرالسهم ارتش نیز بخشی به تامین سرانه‌های امید اختصاص داده خواهد شد تا معضل رکود مسکن را برطرف کنیم.

وی افزود: پس از چندین سال به غیر از سال 1397 و در برهه‌ای از زمان، شاهد رونق صدور پروانه ساخت بوده‌ایم و مابقی سال‌ها نیز با رکود همراه شد، این در حالی است که در سال 1401 متراژ صدور پروانه دوباره بیشتر شده است.

معاون شهردار خاطرنشان کرد: کمیسیون ماده 5 عملکرد صدور پروانه احداث در این دوره مدیریت شهری 46 درصد رشد داشته است و 96 هکتار نیز به فضای عمومی شهر افزوده شده است. این درحالی است که در جریان پروژه امروز 11 هکتار به کاربری‌های عمومی افزوده خواهد شد، علاوه بر اینکه در 6 هکتار متعلق به ارتش نیز سرانه های عمومی پیش‌بینی شده است.

صارمی تاکید کرد: در سال 1390، 35 میلیون مترمربع صدور پروانه ساخت انجام شده در حالی که در سال 1400 تنها 5 میلیون مترمربع صدور پروانه ساخت در تهران انجام شده و اگر امسال 10 میلیون مترمربع افزایش داشته باشیم در واقع 100 هزار میلیارد سرمایه‌گذاری شده و 160 شغل ایجاد خواهد شد.

به گزارش تسنیم، سید علی یزدیخواه؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: امیدوارم شنبه‌های امید و افتخار تداوم داشته باشد و رویکرد تعادل‌بخشی بین شمال و جنوب هرچه بیشتر مورد توجه و عنایت قرار بگیرد.

وی با اشاره به آغاز کار شهردار جهادی در تهران گفت: روز به روز شاهد رونق و انجام برنامه‌های جدید برای توسعه شهر و رفاه مردم هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: اگر در دولت ساخت مسکن با بهره صفر یا زیر 10 درصد انجام شود، نیازی به حضور وزارت راه و شهرسازی نداریم و مردم با همکاری بخش خصوصی می‌توانند وارد مقوله ساخت مسکن شده و بافت فرسوده را نوسازی کنیم.