جمعه 10 فروردین 1403

افشاریان: به هیچ داوری تعصب نداریم و لازم باشد برخورد می‌کنیم / ماجدی با دایی تماس گرفت اما او هدایت تیم ملی را قبول نکرد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
افشاریان: به هیچ داوری تعصب نداریم و لازم باشد برخورد می‌کنیم / ماجدی با دایی تماس گرفت اما او هدایت تیم ملی را قبول نکرد

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: با توجه به رفتاری که از دایی در فضای مجازی و محافل خصوصی وجود داشت هدایت تیم ملی را قبول نکرد.

خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال کشورمان درباره با اعتراضات و صحنه مشکوک داوری در دیدار‌های روز گذشته هفته اول لیگ برتر فوتبال گفت: اگر برای مثال بخواهم صحنه مشکوک در دیدار استقلال تهران و سپاهان اصفهان را دوباره قضاوت کنم باید بگویم که بازیکن استقلال بزرگنمایی کرده و او متوجه حضور بازیکن سپاهان در پشت سر خود است.

به هیچ داوری تعصب نداریم و لازم باشد برخورد می‌کنیم

افشاریان ادامه داد: داور دیدار بهترین کار را کرد که دستور به ادامه دادن بازی را داد و کار حیدری درست بود. حتی کارشناسان داوری هم درباره این بزرگ نمایی بازیکن استقلال نگاه 50 درصدی دارند پس طبق قوانین داوری ما اختیار را به داور می‌دهیم و از او حمایت می‌کنیم. باشگاه استقلال هم که اعلام کرده که از بیژن حیدری می‌خواهد شکایت کند، بداند که ما به مسائل اداری توجهی نداریم. اگر واقعا داور اشتباهی کرده باشد طبق بررسی ناظر دیدار برای او هم جریمه‌هایی را در نظر خواهیم گرفت تا حق باشگاه‌ها دیگر ضایع نشود. باز هم می‌گویم ما به هیچ داوری تعصب نداریم و لازم باشد برخورد می‌کنیم.

در خوشبینانه‌ترین حالت به اواخر نیم‌فصل دوم می‌رسد

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال کشورمان درباره زمان ورود سیستم کمک داور ویدیویی گفت: چند هفته است که نام و اطلاعات شرکت مورد تایید فیفا برای ورود این سیستم به کشور را به حراست وزارت ورزش اعلام کرده ایم و منتظر دستور چگونگی سازگاری برای عقد قرارداد با طرف مقابل هستیم. تا پایان هفته جاری احتمالا روند کار‌های اداری در کشورمان تمام شود و وارد مرحله عقد قرارداد با شرکت خارجی خواهیم شد. سپس وارد مرحله آموزش داوران خواهیم شد کاری که بسیار زمان بر است. در خوشبینانه‌ترین حالت کمک داور ویدیویی به اواخر نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال می‌رسد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره جلسه کمیته فنی با دراگان اسکوچیچ برای ابقای او در نقش سرمربیگری تیم ملی فوتبال گفت: هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره سرمربی تیم ملی فوتبال دغدغه‌های ذهنی خودش را داشت و اسکوچیچ هم درباره با سوال‌ها پاسخگو بود. او توقع داشت که گذشته اش با تیم ملی را کنار نگذاریم و خروجی این جلسه این بود او هیچ مشکلی با تیم ملی فوتبال ندارد و تمامی مسائل را مدیریت کرده است.

اجازه دهید مردم با رفتار حرفه‌ای شما خوشحال باشند

افشاریان در ارتباط با دو دستگی در تیم ملی فوتبال گفت: اجازه دهید مردم با رفتار حرفه‌ای شما خوشحال باشند. در گذشته دیدیم که امثال علی دایی و علی کریمی چقدر در مسائل اختلافات فکری و ذهنی خود با فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها جنتلمن بودند. اصلا بازیکنان چه کار دارند که چه کسی سرمربی تیم ملی است؟

علی دایی هدایت تیم ملی را قبول نکرد

افشاریان درباره تماس ماجدی سرپرست فدارسیون فوتبال با علی دایی برای هدایت تیم ملی گفت: ماجدی به علی دایی زنگ زد، اما با توجه به رفتاری که از علی دایی در فضای مجازی و محافل خصوصی وجود داشت، ایشان قبول نکرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال