شنبه 1 اردیبهشت 1403

افشاریان: ماجدی برای سرمربی‌گری تیم ملی با دایی تماس گرفت / به اعتراض استقلال درباره پنالتی توجهی نمی‌کنیم!

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
افشاریان: ماجدی برای سرمربی‌گری تیم ملی با دایی تماس گرفت / به اعتراض استقلال درباره پنالتی توجهی نمی‌کنیم!

عضو هیأت رئیسه و رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: درباره پنالتی بازی استقلال و سپاهان بزرگ‌نمایی رخ داده و بعد از بازی نیز استقلال شکایت کرد که ما به این گونه رفتارها توجهی نمی‌کنیم!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ خداداد افشاریان، عضو هیأت رئیسه و رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال پیرامون مسائل داوری بازی استقلال و سپاهان اظهار داشت: باید بگویم که بزرگ‌نمایی رخ داده و یک تماس معمولی بوده. با توجه به تصاویر تلویزیونی هیچ خطایی رخ نداد. بعد از بازی نیز استقلال شکایت کرد و ما به این گونه رفتارها توجهی نمی‌کنیم؛ البته اگر اشتباهی از سوی داوران رخ بدهد برخورد خواهیم کرد.

وی درباره تکنولوژی VAR بیان داشت: لیست شرکت‌های مختلف برای خرید تجهیزات به حراست وزارت ورزش ارسال شده و در صورت تائید، مذاکرات را آغاز خواهیم کرد. البته کار راحتی نیست زیرا پس از مذاکره نیاز به آموزش داوران و همچنین فراهم کردن زیرساخت‌ها داریم. شاید در خوش‌بینانه‌ترین حالت، VAR در انتهای نیم‌فصل دوم به لیگ برتر بیاید. برای آموزش داوران نیاز به مدرس فیفا داریم و پس از تائید نماینده فیفا داوران ایرانی می‌توانند قضاوت کنند. نمی‌شود برای آموزش زمان تعیین کرد چون ممکن است مشکلات پیش‌بینی نشده در مسیر باشد؛ آموزش داوران حداقل نیاز به 3 ماه زمان دارد.

افشاریان در رابطه با رد بسیاری از داوران در تست‌ها عنوان داشت: بیش از 50 داور و کمک‌داور در تست‌های پیش فصل مردود شدند و باید دوباره دوره‌های آمادگی را بگذرانند. یکی از این داوران روح‌الله شریفی، دامادم بود که رد شد و دخترم تا نصف شب گریه می‌کرد اما واقعیت فوتبال این است و نمی‌شود کاری کرد. داوران رکن اصلی فوتبال هستند و باید توجه ویژه به آنان شود. برخی از داوران در پارک تمرین می‌کنند که مشکلات زیادی را برای آنان به همراه خواهد داشت و زیبنده این قشر نیست.

او در انتقاد به رفتار برخی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران تأکید داشت: در گذشته ما بازیکنان بزرگی داشتیم که نام آنان در سطح جهانی بود. نام علی دایی، علی کریمی و بسیاری دیگر از ستاره‌های فوتبال برای جهان و آسیا شناخته شده، آنان چرا به دنبال اختلاف نبودند؟ آن زمان اگر اختلافی در تیم بود به خوبی حل می‌شد. بازیکنان کنونی تیم ملی چرا باید درباره مربی، سرپرست، پیراهن یا اسپانسر نظر دهند. آنان باید رفتار حرفه‌ای داشته باشند. بازیکنان اجازه دهند، مردم با رفتار حرفه‌ای آنان خوشحال باشند.

عضو هیأت رئیسه و رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال نهایتاً در مورد مطرح شدن نام برخی از مربیان داخلی برای پذیرش هدایت تیم ملی فوتبال در جام جهانی گفت: سیدمیرشاد ماجدی با علی دایی برای هدایت تیم ملی تماس گرفت اما پاسخ شهریار فوتبال ایران منفی بود.