چهارشنبه 11 مهر 1403

افغانستان همچنان در اولویت سیاست خارجی آمریکا

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
افغانستان همچنان در اولویت سیاست خارجی آمریکا

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه امور آمریکا در واکنش به پایان مأموریت نماینده ویژه این کشور برای افغانستان گفت افغانستان همچنان در اولویت سیاست خارجی آمریکا قرار دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از کناره‌گیری «تام وست»، نماینده ویژه این کشور برای افغانستان گفت افغانستان همچنان در اولویت سیاست خارجی آمریکا قرار دارد.

میلر در پاسخ به اینکه با این اقدام آیا افغانستان همچنان در اولویت سیاست خارجی آمریکا قرار دارد، گفت: البته که این‌طور است، ما به همکاری با افغانستان ادامه خواهیم داد. این یک اولویت پایدار باقی می‌ماند.

خبر مرتبط کمک بانک جهانی به افغانستان بدون مداخله طالبان / ادعای آمریکا رد شد

اقتصادنیوز: درحالیکه نهادهای آمریکایی مدعی دخالت طالبان در روند توزیع کمک‌های بشردوستانه به افغانستان هستند، بانک جهانی اعلام کرد طی سه سال گذشته 1.7 میلیون دلار را بدون مداخله طالبان به افغانستان کمک کرده است.

گفتنی است نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان، پس از سه سال از این سمت کنار می‌رود و به عنوان سرپرست دفتر تحریم‌های وزارت خارجه آمریکا تعیین می‌شود.

بر اساس اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا، از این پس هدایت امور افغانستان توسط «کارن دکر»، کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان، «رینا امیری»، نماینده ویژه در امور زنان، دختران و حقوق بشر افغانستان، و «جان مارک پومرشایم»، معاون دستیار وزیر خارجه در امور آسیای مرکزی ادامه خواهد یافت.

در این اطلاعیه هیچ اشاره‌ای به تعیین جایگزینی برای تام وست نشده و به نظر می‌رسد در پی ناکامی‌های دیپلماتیک، سبب حذف کرسی نمایندگی ویژه آمریکا برای افغانستان از ساختار وزارت خارجه این کشور شده باشد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
افغانستان همچنان در اولویت سیاست خارجی آمریکا 2