یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقامه نمازجمعه در 28 شهر و روستای یزد لغو شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اقامه نمازجمعه در 28 شهر و روستای یزد لغو شد

یزد - ایرنا - رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد گفت: در حال حاضر با توجه به موج سوم شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامتی نمازگزاران خصوصا آحاد مردم برای هفتمین هفته متوالی فردا (جمعه)، برابر هفتم آذرماه 1399 در 28 شهر و روستای این استان نماز عبادی، سیاسی این روز برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم‌الهدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همکاری عموم مردم به خصوص نمازگزاران جمعه با مسوولان امر نقش مهمی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید 19 دارد.

وی با تشکر از همراهی مردم مومن در رعایت نکات بهداشتی ادامه داد: برگزاری نماز عبادی، سیاسی جمعه در هفته‌های آینده بر اساس شرایط بهداشتی با هماهنگی نهادهای ذی‌ربط اطلاع‌رسانی می‌شود.

پیرو درخواست ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا برای حفظ سلامتی مردم، تعطیلی محل‌های اقامه نمازجمعه از نهم اسفند سال گذشته در استان یزد آغاز شده است.

نمازجمعه طبق روال عادی در 21 شهر و هفت روستای پرجمعیت استان یزد اقامه می‌شود.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز (چهارشنبه) گفته بود: با فوت 469 مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار افراد متوفی بیماری کووید19 در کشور به 46 هزار و 207 نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در 24 ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 13 هزار و 843 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند که از این تعداد 2 هزار و 370 نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 894 هزار و 385 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون 625 هزار و 606 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و همچنین پنج هزار و 832 نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و 913 هزار آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در 448 شهر شامل 160 شهر با وضعیت قرمز، 208 شهر با وضعیت نارنجی و 80 شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*