شنبه 16 تیر 1403

اقتصاد فضایی

اقتصاد فضایی

خبرگزاری ایسنا

روسیه اخیرا تهدید به ترک ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) کرده است و این می‌تواند تأثیر زیادی در آینده این ایستگاه فضایی داشته باشد و آن را به انتهای راه خود نزدیک کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون وزیر ارتباطات گفت: اقتصاد فضایی، یک اقتصاد نوظهور و استراتژیک است که تا دو دهه آینده رشد بسیار زیادی خواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا

به اعتقاد محققان صنایع فضایی ماهوارههای مکعبی کوچک نسبت به سایر حوزه‌های فضایی به بازار نزدیکتر است، ضمن آنکه بر اساس برآوردها بازگشت سرمایه در این حوزه 20 تا 100 برابر سایر صنایع است و از این حیث قابل مقایسه با سایر صنایع نیست.

خبرگزاری دانا

مشاور رئیس سازمان فضایی کشور درباره اینترنت ماهواره‌ای و اقتصاد فضایی گفت: آینده هر کشوری را انقلاب فضایی و اقتصاد فضایی تعیین می‌کند چراکه 139 درصد رشد اقتصادی تا دو دهه آینده به دست فعالیت‌های فضایی می‌افتد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ایران به فناوری ماهواره‌بر نسل سوم دست یافته است، گفت: همانطور که می‌دانید در آینده‌ای نزدیک تمام تکنولوژی و توسعه‌یافتگی کشور‌ها توسط فضا و ماهواره انجام می‌شود که در این زمینه یکی از اولویت‌های کشور ما تمرکز بر علم فضا و دستاورد‌های فضایی است که خوشبختانه طی چند سال اخیر با سرمایه‌گذاری...

خبرگزاری دانا

رئیس سازمان فضایی با بیان اینکه ماهواره‌بر ظفر توانایی ارسال همزمان داده‌های دریافتی به 256 ایستگاه فضایی در دنیا را دارد، گفت: ایران به فناوری ماهواره‌بر نسل سوم با عنوان «سریر» دست یافته است.

وب‌گاه الف

قرار گرفتن ایران بین 10 کشور فضایی جهان ثمره بیش از 4 دهه تلاش و مجاهدت فرزندان این سرزمین بوده و اکنون ایران از جایگاهی قابل اتکا در این صنعت «های‌تک» بین کشورهای معدود صاحب این فناوری برخوردار است.

خبرگزاری ایسنا

رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید بر اینکه ما تلاش داریم تا از پرتاب یک ماهواره در سال عبور کنیم، گفت: در صدد هستیم که درسال آینده چهار ماهواره را پرتاب کنیم، ضمن آنکه از طریق ثبت نقاط مداری فرصت‌های اقتصادی را برای بخش خصوصی فراهم کنیم.

خبرگزاری تسنیم

قرار گرفتن ایران در بین 10 کشور فضایی جهان ثمره بیش از 4 دهه تلاش و مجاهدت فرزندان این سرزمین بوده و اکنون ایران از جایگاهی قابل اتکا در این صنعت "های تک" در بین کشورهای معدود صاحب این فناوری برخوردار است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - این روزها بحث داغ حوزه فضایی مربوط به ماهواره، پرتابگر و ایستگاه فضایی است. معاون وزیر ارتباطات در توئیتر خود نوشت: در سه سال اخیر، بیشترین سهم بودجه‌ای وزارت ارتباطات به موضوع فضایی اختصاص داده شده که در تاریخ بی‌نظیر بوده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

محققان ایرانی پس از انقلاب اسلامی در علوم مختلف پیشرفت های بسیاری داشته اند که از آن جمله می توان به دانش فضایی اشاره کرد که در حال حاضر ایران در منطقه جایگاه خوبی در این حوزه دارد.

خبرگزاری دانا

محققان ایرانی پس از انقلاب اسلامی در علوم مختلف پیشرفت های بسیاری داشته اند که از آن جمله می توان به دانش فضایی اشاره کرد که در حال حاضر ایران در منطقه جایگاه خوبی در این حوزه دارد.