جمعه 10 فروردین 1403

اقتصاد کشور

اقتصاد کشور

وب‌گاه گسترش

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز پنجشنبه مشخص شد.

خبرگزاری تسنیم

معاون اسبق وزیر صمت در خصوص الزامات تحقق شعار سال گفت: یکی از راهکارهای مهم در افزایش مشارکت مردم در اقتصاد، استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان است.

وب‌گاه فرارو

اقتصاد ایران در سال 1402 همچون سال‌های قبل از آن، با مشکلات و چالش‌های متعددی همراه بود؛ با این وجود، تورم افسارگسیخته و رشد اقتصادی ناپایدار همچنان اصلی‌ترین مسائل اقتصاد کشور به شمار می‌رفتند. در این میان، تحریم‌های اقتصادی نیز با وجود کاهش نسبی در مقایسه با سال‌های قبل، همچنان مشکلات متعددی را در سطح اقتصاد کلان و کسب‌وکار‌های کشور ایجاد کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مجید انصاری گفت: در این سال‌ها به بهانه‌های مختلف و دلایل گوناگون ظلم‌های زیادی به بعضی از اشخاص و جریانات شده و بی‌انصافی‌ها و اتهامات ناروا و بی‌پایه و مصادیق گناهان کبیره مثل غیبت، تهمت، افترا، استهزا، تحقیر و تکفیر یکدیگر صورت گرفته و جریاناتی خودشان را حق مطلق فرض کرده‌اند و تصور کرده‌اند هرچه آنها از دین و انقلاب می‌فهمند، دیگران هم مکلف هستند همان را بفهمند؛ و غیر از آن هر که...

وب‌گاه گسترش

در شرایطی که تورم بیش از 30 درصد از اقتصاد کشور را فرا گرفته است، سیاست‌گذاران اقتصادی به عنوان تنظیم‌گر بازار‌های پولی تحت فشار قرار دادن فعالان اقتصادی و کنترل حجم تراکنش‌های ماهانه، زمینه‌ای را برای مهاجرت از ریال و استفاده از ابزار‌های جایگزین پرداخت بیش از پیش مهیا کرده‌اند. این تدابیر به منظور مدیریت و کاهش اثرات منفی تورم و تحقق استحکام پایداری اقتصادی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وب‌گاه فرارو

اقتصاد کشور در سال 1402 نه شفاف بود و نه آزاد، متاسفانه برخی گروه‌ها و افراد خاص، با ارتباط خود به راحتی در حوزه اقتصادی فعالیت می‌کنند، در حالی که برخی دیگر، به هیچ وجه چنین امکانی ندارند. یکی از علل عدم تمایل سرمایه گذاران برای حضور در اقتصاد کشور نیز، همین مسائل است. فارغ از مشکلات داخل کشور که عمدتا به همان سه گانه مرتبط می‌شود، ما درگیر برخی مشکلات خارجی هم هستیم، برای مثال، نتوانسته...

وب‌گاه عرشه آنلاین

در حال حاضر کسری تراز عملیاتی بودجه حدود 307 هزار میلیارد تومان است و اگرچه نسبت به سال قبل حدود 32 درصد کسری تراز عملیاتی بودجه کاهش داشته، اما با توجه به رشد شدید درآمد‌های مالیاتی دولت و به طور کلی درآمد‌های دولت این میزان کسری تراز عملیاتی قابل توجه است. دولت بر این عقیده است که اصلاحات مجلس باعث تشدید کسری بودجه و ناترازی می‌شود و مجلس نباید دخل و تصرف زیادی در لایحه بودجه داشته...

وب‌گاه عرشه آنلاین

سیاستگذار اقتصادی به‌عنوان تنظیم‌گر بازار‌های پولی در شرایطی که تورم بیش از 30 درصد همچنان بر فضای اقتصادی کشور حکمرانی می‌کند، با تحت فشار قرار دادن فعالان اقتصادی و کنترل حجم تراکنش‌های ماهانه زمینه را برای مهاجرت از ریال و استفاده از ابزار‌های جایگزین پرداخت بیش از پیش مهیا کرده است. سیاستگذار اقتصادی به‌عنوان تنظیم‌گر بازار‌های پولی در شرایطی که تورم بیش از 30 درصد همچنان بر فضای...

وب‌گاه خبر آنلاین

دولت بر این عقیده است که اصلاحات مجلس باعث تشدید کسری بودجه و ناترازی می‌شود و مجلس نباید دخل و تصرف زیادی در لایحه بودجه داشته باشد. این در حالیست که مجلس عقیده متفاوتی دارد و معتقد به ایجاد تغییرات اساسی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بازار سهام در آخرین روز معاملاتی اولین هفته سال، شاهد رشد تراز یک دست شاخص‌های سهامی در کنار ریزش اندک ارزش معاملات خرد بود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

قیمت خودرو می تواند تغییرات بزرگ و اساسی در زندگی افراد و شرایط اقتصادی جامعه به وجود آورد. قیمت خودرو می تواند تغییرات بزرگ و اساسی در زندگی افراد و شرایط اقتصادی جامعه به وجود آورد. به گزارش عرشه آنلاین؛ معمولاً نگرش افراد نسبت به خرید یا عدم خرید خودروها به قوت خرید و دسترسی آن‌ها به مدل‌های مختلف محصولات اتومبیلی بستگی دارد. در مورد آینده، پیش‌بینی دقیقی درباره قیمت خودروها در سال...

وب‌گاه گسترش

قیمت خودرو یکی از موارد حیاتی است که بر بازار و تصمیم‌گیری خریداران تأثیرگذار است.

وب‌گاه گسترش

امروز قیمت انواع ارز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سطح بالای بدهی‌های درحال افزایش، موقعیت مالی دولت را با خطر مواجه کرده و می‌تواند باعث چرخه‌ای شود که در آن رشد بدهی دولت از طریق منحرف کردن منابع مالی، سرمایه‌گذاری کارا و ظرفیت رشد اقتصادی را کاهش دهد.

خبرگزاری تسنیم

حسین سرآبادانی تفرشی پژوهشگر هسته عدالت اجتماعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) در یادداشتی با عنوان «راه چند طرفه مشارکت» نوشت: برای ورود مردم در عرصه ساخت اقتصادی کشور، نیازمند نوآوری‌های نهادی هستیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اشاره به افزایش چند برابری جریمه‌ها برای تخلفات نهادهای مالی در سال 1402، گفت: در صورت تامین مالی بنگاه‌ها در بازار سرمایه شاهد رونق تولید در اقتصاد کشور خواهیم بود.