شنبه 14 مهر 1403

اقدام مجاهدانه سیستم بهداشتی و همراهی مردم موجب کنترل کرونا در کشور شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اقدام مجاهدانه سیستم بهداشتی و همراهی مردم موجب کنترل کرونا در کشور شد

زنجان - ایرنا - رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اقدام سیستم بهداشت و درمان کشور در بحران کرونا مجاهدانه بود و عملکرد درست و مناسب موجب اعتماد و همراهی مردم برای کنترل این بیماری شد که این اتفاق بزرگی بود.

حجت الاسلام مصطفی رستمی شامگاه دوشنبه در نشست مشترک با روسای دانشگاه‌ها و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری این استان افزود: حضور دانشجویان و طلاب در فعالیتهای جهادی در همه عرصه‌های مقابله با کرونا پررنگ و بی‌نظیر بود.

وی اضافه کرد: ایثار، همدلی و انسجام اجتماعی که درشرایط کرونا در کشور بوجود آمد، جلوه های نصرت، توفیق و وعده الهی بود.

این مسؤول ادامه داد: در دوران تحریم کشور و در شرایط بوجود آمده بیماری کرونا به توفیقاتی دست یافتیم که این با باور و اعتماد به نفس که از شاخصه های مردم ایران است کسب شد و توانستیم بحرانها را پشت سر بگذاریم که خیلی از کشورها در این زمینه موفق نبوده‌اند.

وی اظهار داشت: نمونه انسجام اجتماعی را 2 برابر شدن وجوهات شرعی نسبت به سال های گذشته عنوان کرد و افزود: صادر کردن اقلام بهداشتی و کیت های آزمایشگاهی به کشورهای اروپایی از توفیقات الهی در مواقع بحرانی کشور بود.

حجت الاسلام رستمی افزود: با وقوع انقلاب اسلامی تحولات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و دفاعی در کشورمان به وقوع پیوست که این تحولات در حوزه علم نیز بسیار مشهو. د است.

وی استان زنجان را دیار پرافتخار با قدمت تمدنی، فرهنگی و محیط عالم خیز و دانشمندپرور که با توسل به اهل بیت (ع) در دوران دفاع مقدس نیز دین خود را ادا کرده اند توصیف کرد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه گفت: تاکنون 154 هزار و 445 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 81 نفر در 24 ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزارو 878 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س*