دوشنبه 2 مهر 1403

اقدام و عملیات حوزه مرزی با تعامل مرزنشینان انجام می‌گیرد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
اقدام و عملیات حوزه مرزی با تعامل مرزنشینان انجام می‌گیرد

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به آرامش و امنیت در مرزها، گفت: امروز شاهد آرامش در مناطق مرزی کشور هستیم لذا رسالت مرزبانی در مدیریت مرزها قابل توجه است؛ اقدامات و عملیات در حوزه مرزی با تعامل مرزنشینان انجام می‌گیرد.

سردار قاسم رضایی در حاشیه افتتاح ساختمان جدید مرزبانی گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرزبانی افتخار جمهوری اسلامی و یکی از موفق‌ترین مرزبانی‌ها در جهان است، اظهار کرد: امروز ما شاهد آرامش در مناطق مرزی هستیم و این هدفی است که مرزبانی و نیروی انتظامی در کشور دنبال می‌کند.

وی گیلان را یکی از مناطقی متصل و مرتبط با قفقاز دانست و افزود: این استان جایگاه ویژه‌ای در توسعه ارتباطات و مناسبات ایران با منطقه قفقاز دارد که این امر بیانگر نقش موثر مرزبانی در حفاظت و حراست از مرزها است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: در سال‌های گذشته تعاملات دو جانبه اعم از تجاری و هم تردد اتباع طرفین باعث شده که سه گذر مرزی دریایی، زمینی و ریلی در این منطقه فعال شود و هر دو طرف هم متعهد به تکمیل پروژه‌ها برای توسعه ارتباطات هستند.

وی با اشاره به افتتاح پل ریلی و ترددهای ریلی بین ایران و آذربایجان گفت: طرفین متعهد شدند پروژه خط ریلی را در مرکز هر دو کشور فعال کنند تا این مسیر ریلی بتواند تا عمق مناطق قفقاز عبور کند

سردار رضایی با اشاره به نقش موثر مرزبانی در اجرای پروتکل‌های مرزی، تصریح کرد: ایران از طریق مرز آبی با کشور حاشیه خزر در ارتباط است که از این طریق می‌توانیم با سایر کشورها همچون چین ارتباط داشته باشیم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه مرزبانی ناجا نقش مهمی در مدیریت مرزها، اجرای پروتکل‌ها و نگهبانی و حراست از مرزها برعهده دارد، گفت: نیروی انتظامی این ماموریت خطیر را جزء افتخارات خود می‌داند.

وی با اشاره به آرامش و امنیت در مرزها، بیان کرد: امروز شاهد آرامش در مناطق مرزی کشور هستیم لذا رسالت مرزبانی در مدیریت مرزها قابل توجه است و امروز اقدام و عملیات در حوزه مرزی در تعامل با مرزنشینان است و این یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که می‌تواند برای بسیاری از کشورها الگو باشد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه مرزبانان علاوه‌بر داشتن تعامل با مرزنشینان دارای تعامل و دیپلماسی با کشورهای همسایه هستند، گفت: امروز یکی از افتخارات کشور مدیریت و انجام ماموریت‌های محول شده به مرزبانی جمهوری اسلامی ایران است که به بهترین وجه انجام داده و در این راه شهدای بزرگواری را تقدیم نظام کرده است.

سردار رضایی بیان کرد: امروز مرزبانی هوشمندانه یکی از سازمان‌های موفق و با عنوان مدافع حرم «ایران اسلامی، ام القرای جهان اسلام» است که از منطقه جغرافیای دینی و فرهنگی محافظت و حراست می‌کند.

وی با اشاره به وجود 2000 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه و تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت و تاثیرات سوء مواد مخدر در کشور خاطرنشان کرد: با وجود توطئه‌های فراوان از آنسوی مرزها برای ورود مواد مخدر از طریق مرزهای پاکستان و اقغانستان، جمهوری اسلامی ایران توانسته با بیش از یک هزار تن کشفیات مواد مخدر در طی سال گذشته رکورد جهان را در این حوزه بشکند.

به گزارش ایسنا؛ در این مراسم ساختمان مرزبانی گیلان افتتاح و ساختمان یگان ویژه گیلان نیزکلنگ زنی شد؛ همچنین بازسازی سالن ملاقات هنگ مرزی ایران و آذربایجان نیز از طریق ویدئو کنفرانس آغاز گردید.

انتهای پیام