شنبه 14 مهر 1403

الزام دانشگاه‌ها به جذب دانشجویان بین‌الملل فقط از طریق موسسات جذب

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
الزام دانشگاه‌ها به جذب دانشجویان بین‌الملل فقط از طریق موسسات جذب

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نشست بررسی چالش‌ها و راهکارهای جذب دانشجویان بین‌الملل از طریق موسسات جذب، با حضور مسئولین موسسات جذب دانشجویان بین‌الملل مجوزدار در محل این سازمان برگزار شد.

در این جلسه جعفر رازقی مدیر کل امور دانشجویان بین‌الملل گفت: تاکنون مجوز قانونی برای جذب دانشجوی بین‌الملل توسط موسسات جذب دانشجوی بین‌الملل وجود نداشته است به همین منظور آیین‌نامه‌ای در این زمینه تصویب و ابلاغ شد که بر اساس آن ما به انتشار فراخوان صدور مجوز جذب پرداختیم.

مدیر کل امور دانشجویان بین‌الملل ادامه داد: پس از اعلام این فراخوان تعدادی از موسسات توانستند مجوز قانونی جذب دانشجوی بین‌الملل را دریافت کنند، به همین منظور این جلسه در راستای هماندیشی با موسسات جذب قانونی برگزار شده است تا نگاه وزارت علوم به موضوع جذب دانشجویان بین‌الملل برای مسئولان موسسات مشخص شود و از طرفی نظرات این موسسات و چالش‌هایی که تا کنون در این زمینه داشته‌اند، شنیده شود.

رازقی تصریح کرد: ظرفیت علمی کشور ایران به میزانی است که می‌تواند پذیرای دانشجویان بین‌الملل باشد، در این زمینه موسسات قانونی جذب دانشجویان بین الملل باید وجود داشته باشد.

مدیر کل امور دانشجویان بین الملل اظهار کرد: در این جلسه موسسات جذب دانشجویان بین‌الملل مواردی را مطرح کردند و قرار شد تا نکاتی که می‌تواند در دانشگاه‌ها مانعی برای جذب باشد، برطرف شود.

وی افزود: دانشگاه‌ها ملزم هستند در صورت همکاری با موسسات جذب دانشجوی بین‌الملل تنها از طریق موسسات جذب دانشجوی بین‌الملل مجوزدار (که در سایت سازمان امور دانشجویان اعلام می شود) به جذب دانشجو بپردازند.

رازقی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین در این جلسه صحبت شد تا موسسات جذب دانشجوی بین‌الملل مجوزدار به ارگان‌های دیگر معرفی شوند تا بتوانند همکاری بیشتری را با دیگر دستگاه‌ها داشته باشند و در پایان مقرر شد تا موسسات جذب سایت خود را به ما اعلام کنند تا بتوانیم به معرفی آن‌ها بپردازیم.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

سازمان امور دانشجویان

دانشجوی بین الملل جذب دانشجوی خارجی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
الزام دانشگاه‌ها به جذب دانشجویان بین‌الملل فقط از طریق موسسات جذب 2