چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

واکاوی آمارهای حمل و نقل هوایی حاکی است تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی و بین‌المللی در 11 ماهه سال 1402 به ترتیب 239 هزار فروند و 25 هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن (پرواز داخلی 245 هزار فروند و بین المللی 21 هزار فروند)، به ترتیب 2 درصد کاهش و 19 درصد افزایش داشته است.

بانک مرکزی با تکذیب توقف پرداخت ارز کالاهای اساسی اعلام کرد: 27 درصد واردات که مربوط به کالا‌های اساسی و داروست، با نرخ دلار 28 هزار و 500 تومان تامین می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: نظارت مستمر با تمام توان در بازار ادامه دارد و با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی برخورد می‌شود.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه) با 27 هزار و 146 واحد افزایش، در کانال دو میلیون و 312 هزار و 990 واحد قرار گرفت و 250 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به بورس وارد شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: به دنبال اصلاح نظام مالیاتی طی سال‌های اخیر در حال حاضر حدود 50 درصد مالیات‌ها توسط یک درصد افراد پردرآمد پرداخت می‌شود.

چندی پیش معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از لزوم استفاده از بیمه نامه شخص ثالث موتور و خودرو های شخصی برای دریافت کارت سوخت خبر داد حالا نوبت به تاکسی ها رسیده است.

براساس اعلام گمرک ایران 9 شرکت از فهرست فعالان مجاز گمرکی تعلیق شده‌اند که باید در خصوص علت این اقدام شفاف‌سازی شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران گفت: قیمت برنج ایرانی که سال 1401 تا مرز 150 هزار تومان افزایش یافته بود، در سال 1402 به 80 هزار تومان کاهش یافت.

خبرگزاری فایننشال تایمز با اعلام این موضوع که ایرانی ها استاد دور زدن تحریم هستند گزارش داد، صادرات نفت ایران به بالاترین میزان در 6 سال گذشته رسیده است.

مجمع عمومی عادی سالیانه گروه مدیریت ارزش سرمایه (گروه مالی) صندوق بازنشستگی کشوری با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد.

بر اساس آخرین آمار از وضعیت سدهای کشور تا تاریخ اول اردیبهشت‌ماه حجم آب 11 سد به 100 درصد رسیده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از صدور کیفرخواست متهمین پرونده فساد ارزی به مبلغ 800 هزار یورو خبر داد.

روز گذشته خبر اعطای مجوز خرید جت شخصی در رسانه ها خبر ساز شد؛ این مساله در حالی مطرح است که با توجه به قیمت بلیت هواپیما هم اکنون قشر مرفه جامعه از هواپیما استفاده می کنند.

سخنگوی صنعت برق با بیان این که 80 درصد مشترکان کشور در اقلیم عادی و معتدل قرار دارند، گفت: این عده از مشترکان اگر از کولر آبی استفاده کنند، قطعاً از رفاه لازم در دوره گرم تابستان برخوردار شده و هزینه برق کمتری نیز پرداخت خواهند کرد.

سازمان بورس طی نامه‌ای به مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس خواستار توضیح درباره دلایل خرید بخشی از سهام استقلال و برنامه‌های آتی احتمالی شد.

نوزدهمین حراج شمش طلا از ساعت 12 امروز یکشنبه 2 اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار خواهد شد.