چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

«اگر وزارت راه و شهرسازی معتقد است برای تعبیه سامانه املاک و اسکان برخی نهادها همکاری نمی‌کنند و دچار ترک فعل شدند باید آن‌ها را به نهادهای مربوط معرفی کند و در این مسئله مجلس نیز می‌تواند از بعد نظارتی وارد شود.»

کارت اعتباری «میر» روسیه به‌زودی در ایران فعال می‌شود.

خریدوفروش جت‌های شخصی در ایران آزاد شد. اعلام این خبر کافی بود تا حسابی بحث‌های فضای مجازی درباره این مسئله بالا بگیرد؛ از چانه‌زنی‌ها درباره قیمت این هواپیماهای لاکچری تا ضرورت آزادسازی خریدوفروش آن.

هر کیلو گرم شقه و سردست گوسفند 620 تا 650، راسته 630، ران و کف دست 850، راسته و فیله تازه بدون استخوان 920، گوشت چرخ کرده 275 تا 500 هزار تومان در حال فروش است.

در اواخر سال گذشته همزمان با افزایش التهابات ارزی در حالی شاهد افزایش قیمت برخی مدلهای تلفن همراه بودیم که تأمین ارز آنها از سامانه نیما با نرخ تقریباً ثابت 38 الی 40 هزار تومان انجام می‌شود.

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درباره نشست مشترک مجلس و دولت درباره نوسانات نرخ ارز گفت: حتماً گزارش جمع بندی مربوط به ارز را هفته بعد در صحن مجلس قرائت می‌شود.

کارشناس انرژی گفت: مساله خرید نفت ایران توسط چین موضوعی تثبیت شده است که ظاهراً توافق کلی بین چین و آمریکا نیز در این باره وجود دارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه التهابات بازار ارز حتماً قابل مدیریت است، گفت: امیدواریم بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بتوانند آثار تورمی ارز بر زندگی مردم را کاهش دهند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی را موفق ارزیابی کرد و گفت: دولت با این رویکرد موفق شد خریداران جدیدی را به فهرست مشتریان نفت ایران اضافه کند و قراردادهایی برای توسعه میادین نفتی امضا کند.

وزیر نیرو در گزارش مفصلی از میزان بارش‌ها، وضعیت منابع آبی و سدهای کشور، از ثبت 190 میلیمتری بارندگی و رشد 5 درصدی نسبت به سال گذشته خبر داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از روند کاهشی نرخ تورم خبر داد و گفت که تورم سالانه به کانال 30 درصد رسیده و تورم نقطه به نقطه نیز در شرف ورود به کانال 20 درصد است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس باید در موضوعات مرتبط با ارز با هم اتفاق نظر داشته باشند تا مردم از این وضعیت بیش از پیش آسیب نبینند.

مدیر جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: طرح پتروشیمی میانکاله همه مجوزهای قانونی به‌جز مجوز گاز را دریافت کرده و در صورت دریافت این مجوز و همچنین پیش‌برد طرح تا درصد مشخصی تا پایان سال 1403 به صورت رسمی امکان ساخت پتروشیمی را در اراضی مرتعی بهشهر دارد.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از شاخص رضایت 75 درصدی مسافران در سنجش میدانی کیفیت ارائه خدمات فرودگاهی در بازه سفرهای نوروزی سال 1403در فرودگاه‌های کشور خبر داد.

بررسی میدانی بازار ارز در میدان فردوسی نشان می‌دهد از ابتدای معاملات امروز یکم اردیبهشت، قیمت دلار در بازار غیررسمی ثابت مانده است.