پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه ممنوعیت واردات آیفون 14 و 15 برای کنترل سبد ارزی کشور اعمال شد، گفت: در صورتی که بیش اظهاری در واردات آیفون‌های 13 رخ داده باشد مصداق قاچاق خواهد بود و در صورت شناسایی پرونده تشکیل می‌شود.

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

خبرگزاری رویترز امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان با ارسال نامه‌ای به اعضاء و دوستان این نهاد، مخالفت خود را با تحریم‌های جدید علیه تهران اعلام کرد.

بازار سرمایه که در روزهای اخیر روی خط نوسان قرار گرفته امروز با رشد مواجه شد؛ به طوری که شاخص کل با افزایش 6503 واحد در رقم دو میلیون و 208 هزار واحد قرار گرفت. در این بین و طی روزهای اخیر گروه فلزات اساسی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشته‌اند.

با نزدیک شدن به پایان فروردین ماه و در حالی که جامعه کارگری در انتظار اجرای مصوبه دستمزد است، گمانه‌زنی‌هایی از سوی برخی رسانه‌ها درباره تغییر مصوبه دستمزد 1403 مطرح شده و از برگزاری جلسه شورای عالی کار به منظور بررسی مجدد مصوبه دستمزد خبر می‌دهند.

مدیرکل بنیاد مسکن تهران با تشریح جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاها، گفت: هزینه ساخت هر متر مسکن روستایی در سال قبل 9 میلیون تومان بود.

در مراسمی با حضور دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه و دکتر حسینی قائم مقام مدیرعامل بانک، با تقدیر از خدمات دکتر احمد سلمانی آرانی مدیرعامل پیشین هلدینگ بهپویان هوشمند امید، دکتر محمدمحسن صدر به این سمت منصوب شد.

سخنگوی صنعت آب با اشاره به میزان پرشدگی سدهای کشور تا 28 فروردین 1403 را 61 درصد اعلام کرد و گفت: بارش‌ها نباید این تصور را ایجاد کند که نیاز آبی کشور برطرف شدو همچنان به مدیریت مصرف هستیم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گفت: از دولت درخواست کردیم که با توجه به کاهش مصرف تخم‌مرغ در نیمه اول سال با خرید تضمینی تخم‌مرغ مازاد، از تولیدکنندگان حمایت کند؛ اما هنوز اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

وزیر کار و رفاه اجتماعی استقبال از کالابرگ الکترونیکی را خصوصاً در دهک‌های پایین بالای 90 درصد توصیف کرد که پیش بینی می‌شود در مرحله سوم این طرح به حدود 95 درصد برسد.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت تغییر در تیم اقتصادی دولت را تکذیب کرد.

بانک مرکزی طرح کهربا را با 6 بانک کلید زد که بر اساس آن تراکنش بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است.

شرکت «عمان ریفکو» به عنوان نماینده رسمی شرکت پپسی کولا در عمان اعلام کرد که حدود یک میلیون و 500 میلیون ریال عمانی (معادل حدود 4 میلیون دلار) خسارت دیده است.

نخست وزیر انگلیس در تداوم تلاش‌های مقامات غربی برای تقویت روحیه سران رژیم صهیونیستی در پی پاسخ تنبیهی ایران، به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل این طور ادعا کرد که ایران دچار اشتباه محاسباتی شده است.

صندوق بین‌المللی پول میزان رشد اقتصادی جهان در سال 2024 را در گزارش بهاره خود نسبت به پیش‌بینی قبلی 0.1 درصد افزایش داده و آن را 3.2 درصد اعلام کرده است.