شنبه 8 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از وقوع آتش‌سوزی خودرو پژو 405 حامل قاچاق سوخت در یکی از جایگاه های عرضه این شهر خبر داد و اعلام کرد که یک نازل پمپ بنزین نیز سوخت که با حضور به‌موقع آتش نشانان از گسترش آتش جلوگیری به عمل آمد.

داده‌های شرکت ورتکسا نشان داد صادرات نفت ایران در سه ماهه نخست سال 2024، به بالاترین سطح در 6 سال گذشته صعود کرده است.

یک کارشناس مسکن گفت: مالیات بر عایدی سرمایه به صحن علنی ارجاع شده و منتظر قرارگرفتن در دستور کار مجلس توسط هیئت رئیسه است.

مدیرعامل شرکت توانیر از پایداری شبکه برق مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان در پی تلاش بی‌وقفه گروههای عملیاتی صنعت برق خبر داد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (3 اردیبهشت) گفت: در پی ورود این سامانه، در غالب مناطق کشور به‌جز نوار شرقی بارش و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

عضو اتاق بازرگانی ایران با پیش بینی شرایط بازار با توجه به اتفاقات احتمالی در منطقه گفت: تاکنون که با مداخله و نظارت سیاستگذار، قیمت ارز کنترل شده و چه بسا با ادامه یافتن آرامش کنونی می‌توان به کاهش قیمت دلار و رسیدن به کانال‌های پائین‌تر هم امیدوار بود.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور ضمن هشدار درباره این‌که ذخایر معادن سطحی در کشور رو به اتمام است، گفت: معادنی که در سطح هستند، به لحاظ ذخیره محدودیت‌هایی دارند و همانند معادنی که در عمق هستند، ذخایر بسیار بزرگ ندارند؛ ضمن اینکه در دنیا اصولا معادن خیلی بزرگ، زیرزمینی هستند و از عمق صد متر به پایین وجود دارند.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: برآورد می شود 13.5 میلیون تن گندم در سال زراعی جاری تولید و حداقل 10.5 میلیون تن خرید تضمینی انجام شود.

بررسی آخرین معاملات در بازار سکه و طلا نشان می‌دهد علیرغم افزایش 36 دلاری قیمت اونس جهانی طلا، روند کاهشی قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی همچنان ادامه پیدا کرده و با کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته، به پایان رسیده است.

یک خانه کلنگی در شریف‌آباد تهران با متراژ 185 متر به قیمت دو میلیارد و 170 میلیون تومان معامله می‌شود.

مشاهدات بازار حاکی از آن است که مرغ با چند نرخ به مصرف کنندگان عرضه می‌شود.

حداقل و حداکثر مزد و حقوق قابل پرداخت به کارگران و کارمندان طبق قوانین موجود تعیین می‌شود و البته استثناهایی هم برای دریافت خارج از این قاعده وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تشریح احکام مالیاتی قانون بودجه 1403تاکید کرد، موضوع ساماندهی معافیتهای بی ضابطه که به نوعی پرداخت سود از جیب عموم مردم و دولت به افراد محدود است در برنامه هفتم از سوی خود دولت پیشنهاد شده بود.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: ارز واردات گوشت قرمز اختصاص داده شده است و تا پایان سال 140 هزار تن گوشت منجمد و 30 هزار تن گوشت گرم وارد می‌شود.

بخش دوم لایحه بودجه 1403 که از جمله مهم‌ترین نکات آن افزایش درآمدهای مالیاتی و کاهش درآمدهای نفتی است، نوزدهم فروردین در مجلس اعلام وصول شد و جلسات کمیسیون تلفیق هم برای بررسی جداول از 28 فروردین ماه شروع شده و پیش‌بینی می‌شود تکلیف بخش دوم لایحه بودجه سال جاری تا اواسط اردیبهشت‌ماه در مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

رییس سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی از تولید 133 میلیون تن محصولات کشاورزی طی سال گذشته در کشور خبر داد گفت: 80 درصد مواد غذایی کشور حاصل تلاش کشاورزان ایرانی است.