پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین باید بدانند قیمت ارز غیر واقعی که از آن یاد می کنند، تبدیل به افزایش واقعی تورم و گرانی در زندگی مردم شده است.

وزرای صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت در اظهارنظرهای جداگانه از عملکرد بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو، مواد اولیه، کالاهای اساسی و ضروری کشور تقدیر کردند.

براساس اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها زمان واریز یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه را 25 هر ماه و سایر خانوارهای مشمول را سی‌ام خواهد بود.

جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در منطقه 14 تهران منتشر شد به طوری که براساس اطلاعات میدانی برای خرید یک واحد 65 متری در محله اتابک، حداقل باید 2 میلیارد و 270 میلیون تومان هزینه کرد.

همه مجوزهای کاغذی باید تا (25 اردیبهشت) الکترونیکی شوند و از این تاریخ هر فعال اقتصادی که (شناسه یکتا) نداشته باشد، از نظر قانون و سامانه‌های دولتی و بانکی فاقدمجوز محسوب می‌شود.

فرماندار تایباد گفت: در پی نشست هفته گذشته با مسئولین ولایت هرات کشور افغانستان در اسلام قلعه صف انتظار کامیون‌های ایرانی به داخل کشور در گمرک اسلام قلعه به پایان رسید.

معاونت توسعه و مدیریت منابع صندوق بازنشستگی فولاد از پرداخت وام ضروری 20 میلیون تومانی به بازنشستگان صندوق خبر داد و گفت: ثبت‌نام الکترونیکی بازنشستگان از اول اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امکان خرید کالابرگی در قالب مرحله سوم طرح فجرانه، برای دهک‌های اول تا هفتم درآمدی فراهم شد.

در آگهی‌های بازار خودرو، شاهین دنده‌ای مدل 1401 با کارکرد 19 هزار و 500 کیلومتر 670 میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ این در حالی است که قیمت شاهین اتومات مدل 1403 صفر به 845 میلیون تومان رسیده است.

رصد هفتگی بازار در هفته سوم فروردین 1403 انجام شد. نرخ گوشت قرمز نسبت به سال گذشته افزایش یافت اما قیمت گوشت مرغ نوسان کمی دارد.

در سال‌های اخیر گزارش‌هایی درباره میزان درآمدهای اتاق بازرگانی و نحوه هزینه کرد این پول‌ها و گمانه زنی‌هایی درباره اختلاس یا جابه جایی غیرشفاف پول‌ها مطرح شد و در نهایت فروردین سال 1401، نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد اتاق بازرگانی در 10 سال اخیر موافقت کردند که گزارش آن اخیرا در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که از این پس مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز می‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه هم مسائل سیاسی و هم انتظارات تورمی بر نرخ ارز در بازار آزاد اثر دارد، گفت که در این شرایط تقویت پول ملی و کاهش انتظارات تورمی موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی صنعت آب کشور با بیان اینکه میزان بارش‌های تهران در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته 8 درصد کاهش داشته، گفت: همه پایتخت‌نشینان باید کاهش مصرف آب به میزان 15 درصد را در برنامه‌های خود داشته باشند.

صبح امروز خبری از یکی از مسوولان شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منتشر شد که بر اساس آن سهمیه بنزین خودروهای اینترنتی قطع شده است، موضوعی که مربوط به چند ماه گذشته بوده و به تخصیص اعتبار نقدی بر اساس پیمایش مسافت مربوط بوده است.