چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

اگر حداکثر سرمایه‌ای که دارید، پنج میلیارد تومان است، می‌توانید در برخی از مناطق تهران صاحب‌خانه شوید؛ به‌طوری‌که با بودجه‌ای بالغ‌بر چهار میلیارد و 200 میلیون تومان می‌توانید یک واحد 65متری 2خواب را در قصرالدشت بخرید.

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: طی 18 ماه گذشته که تورم بالایی داشتیم قیمت خودروهای داخلی به روز نشد، در حالی که مونتاژکاران طبق مصوبه شورای رقابت هر شش ماه یک بار نرخ‌ها را بالا بردند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: این‌که ما در شرایط تورم بالا بخواهیم حقوق و دستمزدها را هم دائم افزایش دهیم و یک روند رفت و برگشتی بین تورم و حقوق وجود داشته باشد، به رفاه مردم کمک نمی‌کند.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: از تامین 4 میلیون واحد مسکن هدف گذاری شده، عملیات اجرایی ساخت 2 میلیون و 518 هزار واحد آغاز شده است.

یارانه کمک معیشتی مرحله 158 مربوط به فروردین ماه 1402 به حساب تمام سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز و از ساعت 24 قابل برداشت است

نوزدهمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه 2 اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ شد.

قیمت سکه تمام بهار آزادی امروز (30 فروردین) با افزایش 900 هزار تومان نسبت به روز گذشته از 43 میلیون و 900 هزار تومان به 44 میلیون و 800 هزار تومان رسید.

فعالان بخش خصوصی برای تعطیل شدن روز شنبه به جای پنجشنبه هشدارهای را نسبت به فرصت‌سوزی در حوزه تجارت دادند؛ اما، کمیسیون اجتماعی مجلس تصمیم گرفت روزهای تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روزهای کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود که انتقاد فعالان اقتصادی را به دنبال داشت و حالا باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حقوق فروردین ماه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق طبق مصوبه هیات دولت همراه با 20 درصد افزایش، امروز پرداخت می‌شود.

نرخ تورم سالانه مصرف‌کننده منطقه یورو در ماه مارس 2.4 درصد تایید شد و رومانی بالاترین نرخ را ثبت کرد.

شرکت خودروسازی فورد بیش از 456 هزار خودرو را به علت نقص فنی فرا خوانده است.

براساس نامه مدیرعامل ایران خودرو به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس و اوراق بهادار، قیمت فروش محصولات پژو پارس اعلام شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور از پیشرفت 85 درصدی تولید قطار ملی تولید داخل کشور خبر داد و گفت: این قطار طی یکی - دو هفته آینده به صورت رسمی وارد خطوط حمل و نقل مترو خواهد شد.

معاون اقتصادی استانداری لرستان گفت: برخی از طرح‌ها تا زمانی که مشکل حقوقی دارند نباید در سفر رئیس‌جمهور انجام می‌شد.