یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

سرلشکر حسین سلامی در پیام گرامیداشت روز صنعت دفاعی کشور به وزیر دفاع تاکید کرد: صنعت دفاعی کشور، هنرمندانه ذهنیت دشمنان که خود را پیشگام و یکه‌تاز علم و فناوری نظامی تصور می‌کردند را شکست و آنان را تماشاگر ساختمان قدرت ناپیدا و بی‌انتهای ایران و ایرانیان قرار داده است.

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) به یک شرکت صنایع غذایی این کشور در رابطه با نقض تحریم‌های ایران هشدار داد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی بیمارستان‌ها تا زیرمیزی از بیماران نگیرند، آنها را به اتاق عمل نمی‌برند.

بیش از 20 هزار شی تاریخی از آمریکا به ایران مسترد می‌شود. حدود 17 هزار شی از این تعداد، الواح هخامنشی است که سالها در امانت موسسه شیکاگو بوده است.

مرجع تقلید شیعیان در دیدار با رئیس جمهور قیمت های ناپایدار کالاها، وابستگی به دلار و بی انصافی برخی از کسبه را از جمله عوامل گرانی برشمرد و تأکید کرد: باید وابستگی قیمت ها به دلار را از بین برد و هر چه اتکاء به دلار کمتر شود، آثار آن بر سفره مردم نمایان و سبب رضایت می شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: در قضیه راکد ماندن حدود 16 ساله پتروشیمی گلستان با بیش از 90 هزار سهامدار، تدبیری که صورت گرفت آن بود که بجای دستگیری و به زندان انداختن مسئول پروژه - که به تبع آن با تسلیم 90 هزار دادخواست و پرونده (فقط در مرحله اول) مواجه می‌شدیم و طبیعتاً حقوق سهامداران نیز به سرعت استیفا نمی‌شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در لایحه بودجه سال 1400 به جز حدود 310 همت که برای یارانه نقدی گذاشتیم، یک مبلغی را به صورت کلی برای تأمین برخی از موارد از جمله کالابرگ در نظر گرفتیم

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت هرگز معیشت مردم را به اخم و لبخند دیگران گره نزده و نخواهد زد، گفت: رشد اقتصادی 4 درصدی، رشد 6 درصدی تولید و رکوردشکنی تجارت خارجی 53 میلیارد دلاری با توسعه روابط با کشورهای منطقه از جمله اقدامات دولت در مسیر پیشرفت کشور بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از نشست مشترک با رییس مجلس الجزایر از تاکید بر توسعه روابط دو جانبه منطقه ای و بین المللی بین دو کشور خبر داد.

ستاد اربعین حسینی در اطلاعیه‌ای روش‌های دریافت گذرنامه زیارتی و هم‌چنین گذرنامه‌های منقضی را تشریح کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی از قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی جوانان و نوجوانان قدردانی کردند.

مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بازداشت چند نفر از مدیران این ستاد به دلیل سوءاستفاده از رانت اطلاعاتی در معاملات پتروشیمی را تکذیب کرد

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح 100 هزار واحد مسکونی در قالب پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهری، روستایی و بافت فرسوده همزمان با هفته دولت خبر داد.

بروز نارضایتی عمومی ناشی از کنسلی و تأخیرهای متعدد پروازی و نحوه فروش بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی و بازار سیاه بلیت با درج «تکمیل ظرفیت» پروازی در سامانه‌های فروش، پای سازمان بازرسی کل کشور را به این موضوعات باز کرد.