دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

رئیس مجلس درباره لغو مصوبه افزایش نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها در هیات تطبیق مصوبات دولت به رئیس جمهور نامه نوشت و خوستار اعلام نظر قطعی ظرف یک هفته شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در هیچ جای گزارش کمیسیون حقوقی درباره لایجه حجاب نیامده که فرد و خانم زیر 18 سال احضار شود؛ این دروغ محض است.

امروز آخرین مهلت پیش ثبت نام انتخابات مجلس است و از آنجایی که اعلام شده این فرصت تمدید نخواهد شد، متقاضیان تنها امروز را فرصت دارند که مدارک خود را در سامانه اعلام شده بارگذاری کنند.

وزیر دفاع ترکیه در اظهاراتی تاکید کرد، ارتش کشورش بدون تامین امنیت مرزها و امنیت مردمش، سوریه را ترک نخواهد کرد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: بحرین برای ما یک بخش عادی نبود یک منطقه فوق حساس از نظر راهبردی بود که اگر از خاک ما جدا نمی‌شد ایران تبدیل یک به ابر قدرت از نظر راهبردی می‌شد.

دقایقی پیش جلسه علنی مجلس آغاز شد و بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح ماده (5) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در دستورکار قرار گرفت.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از پیش ثبت نام 7 هزار و 882 نفر در ششمین روز از مهلت تبت نام داوطلبان انتخابات مجلس خبر داد.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه به ملت ایران توصیه می‌کنم وارد عرصه انتخابات شوند، گفت: زمانی که ملت ایران و گروه های مختلف در مجلس کرسی داشته باشند، آن زمان شاهد یک مجلس تاثیر گذار خواهیم بود.

رئیس شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت ایران، گفت: نورافکن شفافیت باید به راهروهای مجلس و کمیسیون‌ها تابانده شود و همه ارکان مجلس باید شامل بحث شفافیت باشند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه پرونده عظیمی برای منافقین و 107 نفر از اعضای ارشد این گروهک تروریستی تشکیل شده، گفت: ایران خواهان خلاصی جهان از شر تروریسم و گروهک‌های تروریستی است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری دو عضو مسلح گروهک تروریستی انصار الفرقان در پی شهادت و مجروحیت بسیجیان شهرستان قصرقند در کمتر از چند ساعت با رصد اطلاعاتی دقیق ماموران پلیس خبر داد.

به‌رخ کشیدن قدرت نظامی ایران موجب تثبیت معادله مقابله به مثل شده است و اگر ایالات‌متحده بخواهد با اقدامات اخیر خود منافع ایران را تهدید کند، بدون شک با واکنش نیروهای مسلح ما مواجه خواهد شد.

روزنامه سیاست روز در یادداشتی به قلم فرهاد خادمی رفتار مسئولان در اطلاع رسانی توافق اخیر ایران و آمریکا را به نقد کشیده که بخشهایی از آن را میخوانیم.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: نماینده مجلس باید فسادگریز و فسادستیز باشد و صرف چشیدن طعم فقر، ملاک صلاحیت نیست؛ بلکه نماینده باید وضعیت مردم را درک کند.