سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

تروریستی مسلح به اسلحه جنگی با هشت خشاب اضافی از درب باب المهدی وارد حرم مطهر می‌شود که هفت نفر از زائرین داخل حرم را مجروح می‌کند و یک نفر نیز به شهادت می‌رسد.

شیراز - ایرنا - حرم مطهر شاهچراغ حدود ساعت 19 امشب بار دیگر هدف حمله تروریستی قرار گرفت و چهار تن مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اعلام پایان مهلت پیش ثبت نام انتخابات مجلس، گفت: مرحله پیش ثبت نام صرفا صحت سنجی اطلاعات مدارک است و احراز صلاحیت ها در مرحله بعد انجام می شود؛ بر اساس قانون یک نسخه از اسامی متقاضیان را به شورای نگهبان ارسال کردیم.

یک روزنامه کره‌ای در گزارشی به بررسی تاثیر آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران از بانک‌های کره جنوبی بر روابط تهران - سئول پرداخت که به عنوان بخشی از توافق ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان ایرانی با جاسوسان آمریکایی انجام شده است.

مستند «فتح آب» با روایتی از سفر هشت ماهه ناو گروه 86 به دور دنیا فردا دوشنبه، 23 مرداد به روی آنتن می‌رود.

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شبکه‌ی گسترده‌ی خانواده‌ی بهاییِ اخلالگر در موضوع دارو کشف و اعضای آن بازداشت شدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دشمن برای سال جدید تحصیلی، برنامه خواهد داشت، تاکید کرد: در این حوزه باید برنامه‌ریزی شود تا دانش‌آموزان، ابزار دشمنان نشوند.

از سال 2015 که ائتلاف اشغالگران به یمن یورش بردند و ضمن بمباران روزانه بخش وسیعی از خاک این کشور فقیر را اشغال کردند، مفهومی جدید در تجاوزگری هم به مشکلات بشریت افزوده شد که می توان آن را محاصره رسانه ای نامید.

پرچم عربستان بر ساختمان هتل میثاق مشهد برافراشته شده است و فعالیت کنسولگری عربستان سعودی در مشهد آغاز گشت.

تعداد متقاضیان انتخابات مجلس که پیش ثبت نام خود را در سامانه وزارت کشور انجام دادند تا ساعت 14 امروز یکشنبه به 42 هزار و 637 نفر رسید.

احمد وحیدی گفت: اگر کسی به کشور، سرود و پرچم خود احترام نگذارد چه تلقی‌ای از این فرد می شود داشت؟ این فرد حتما دچار مشکل هویتی شده است.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت امنیت شغلی برای خبرنگاران مشخص نیست، گفت: باید وضعیت خبرنگاران در موضوع مشاغل زیان آور رسیدگی شده و در کنار آنها باشیم.

رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحوم حاج حسین قربانی دستجردی پدر بزرگوار شهیدان احمد، محمد و قاسم را به خانواده محترم این پدر فداکار تسلیت گفت.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف، اعتبار، حیثیت و آبرویی برای این مجلس است و هرچه زودتر مجلس این لایحه را به تصویب برساند بر حیثیت خود افزوده است.

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه که بررسی با عجله لایحه عفاف و حجاب به مصلحت کشور نیست، گفت: این لایحه تمام آحاد جامعه و کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و نباید با عجله تصویب شود.