یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

وزرای کشور ایران و عراق در نشستی مشترک بر افزایش هماهنگی و همکاری جهت تسهیل تردد زوار از مرز خسروی و 24 ساعته شدن فعالیت این مرز در ایام اربعین تاکید کردند.

رئیس قوه قضاییه گفت: بدون‌تردید کشف و خنثی‌سازی توطئه‌ها، جریانات سازمان‌یافته، نفوذی‌ها و همچنین محاکمه و مجازات قاطعانه عناصر و عوامل جریانات مذکور، امری ضروری و لازم است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: روند طی شده برای ایجاد تعهد ایران به FATF، کامل و متکی بر قوانین و اختیارات نبوده و ایرادات و ابهامات مهمی به آن وارد است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برجام محصول اعتماد ما به آمریکا نبود و ادامه مذاکرات برای احیای برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه و بازگشت مسؤولانه همه طرف‌ها به برجام مبتنی بر اعتماد دولت و ملت ایران به رژیم آمریکا نیست.

محمد خاتمی، الزام شرعی و قانونی حجاب را «اجبار حکومتی در پوشاندن لباسی تنگ بر پیکر واقعیت اجتماعی متکثر» وانمود کرده است.

رییس انجمن دوستی ایران - چین اظهار داشت: جریان چین هراسی در ایران خط آمریکا و از آمریکا نشات می‌گیرد چراکه آمریکایی‌ها به شدت نگران توسعه همکاری‌های ایران و چین هستند.

احمد وحیدی وزیر کشور از پروژه قرارگاه اربعین وزارت دفاع که در مرز خسروی در حال احداث است، بازدید کرد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه اولویت ارتش تربیت فرماندهان و مدیران انقلابی، شایسته و با استعداد است، گفت: رشد و تعالی پدافند هوایی در بخش‌های مختلف، ماحصل اعتماد به نیروی مستعد، نخبه، معتقد و متعهد است.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی در پاکستان مبارزه موثر با تروریسم و افراطی‌گری را دغدغه‌ی امنیتی مشترک ایران و پاکستان دانست.

عملیات افتخارآمیز «مرصاد» آخرین عملیات نظامی ایران در دفاع مقدس بود که توهم «فروغ جاویدان» منافقین را با قدرت و درایت به افولی ابدی تبدیل کرد.

دبیر ستاد انتخابات کشور در حکمی، به عنوان سخنگوی این ستاد منصوب شد.

پیگیری نحوه پرداخت مطالبات کشاورزان به‌ویژه گندمکاران و مکلف‌شدن وزیر امور اقتصادی و دارایی برای ایجاد شفافیت و اطلاع‌رسانی اقدامات و برنامه‌های دولت در راستای تقویت ثبات و رونق بورس اوراق بهادار برای مردم و به‌ویژه سهام‌داران خرد، از تاکیدات رئیس‌جمهوری در جلسه امروز هیات دولت بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اقدام تروریستی در گردهمایی جمعیت علمای اسلام در باجور پاکستان را قویاً محکوم کرد.