یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری تاکید کرد: از هیچ اقدام حقوقی برای بازگرداندن دارایی‌های ملت دریغ نمی‌کنیم.

هنگامی که زائران بیت الله الحرام به میهن بازمی گشتند، از ورود یک نفر از میان 87 هزار و 550 زائر به ایران جلوگیری شد و مساله زمانی رسانه‌ای شد که سخنگوی وزارت خارجه از جلوگیری عربستان برای بازگشت علی‌اکبر رائفی‌پور خبر داد و مشخص نبود چرا عربستان به او اجازه همراهی با سایر زائران کاروان اعزامی از تهران را نداده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران گفت: با توافق صورت گرفته برای تهاتر نفت و گاز با عراق، دست آمریکا برای سنگ‌اندازی کوتاه شده و باتوجه به وضعیت عراق، ایجاد این توافق می‌تواند به نفع ایران باشد.

واشنگتن نگران از گسترش همکاری‌های اقتصادی کشورهای آفریقایی با ایران و روسیه، تلاش می کند با تهدید آنها به کنار گذاشتن توافقات سودآور، کشورهای قاره سیاه را از این همکاری‌ها باز دارد.

حال که وزارت اطلاعات بیانیه‌ای از دستگیری چندین گروه تروریستی منتشر کرده و در آن، از واردات غیرقانونی سلاح‌های جنگ خیابانی از تروریست‌ها در آستانه محرم خبر داده، باید دید که نگاه سلبریتی‌ها و رسانه هایی که چند ماه است با سوژه دختران و پسران تک چشم، درصدد اتهام زنی بر علیه نظام هستند مسیری دیگر را در پیش می گیرند یا خیر.

همزمان با سفر دریادار ایرانی به‌منظور شرکت در مراسم سالروز تأسیس نیروی دریایی روسیه به این کشور، دو فروند ناوچه موشک‌انداز کلاس کمان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ناوگان شمال این نیرو در دریای خزر برای شرکت در این رژه عازم روسیه شده‌اند.

سخنگوی دولت گفت: روایتی از دلسوزی رئیس‌جمهوری نسبت به مشکلات به ارث رسیده و نحوه مطالبه امور از وزرا مطرح کردم اما به مذاق رسانه‌های لندنی و اشخاص همسو با دروغ‌پردازی آنها خوش نیامد.

رئیس جمهور «لایحه ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کره به داوری» را به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه بیانیه بی‌نام و نشان عده‌ای از نمایندگان مضمون تندی داشت، گفت: درست است در سال انتخابات به سر می‌بریم و برخی اخبار منفی و انتقادها ممکن است در رسانه‌ها بازتاب بیشتری پیدا کنند ولی این یکی از مصادیق تعارض منافع است.

کمیسیون ماده 10 قانون احزاب، پایان شهریور امسال را به عنوان آخرین فرصت برای احزابی که مجمع عمومی خود را برگزار نکرده‌اند، اعلام کرد.

دادگاه کیفری یک استان تهران با صدور یک آگهی عمومی اعلام کرد: بر اساس پرونده تشکیل شده قرار است 104 نفر از اعضای سازمان منافقین به عنوان متهم محاکمه شوند.

فراکسیون هوش مصنوعی، این جدیدترین تشکیلات در ساختار مجلس شورای اسلامی است که خبرساز شده است. تشکیلاتی که البته حداقل چند ماهی می‌شود که راه افتاده، اما به تازگی با مصاحبه فلاحی نماینده مردم همدان این ماجرا خبرساز شده است. فلاحی در مقام نایب رییس این فراکسیون گفته است آن‌ها می‌خواهند گام‌هایی بزرگ برای تدوین ضوابط هوش مصنوعی بردارند.

وزارت دفاع انگلیس تحقیقاتی را درباره ارسال سهوی اسناد محرمانه به یکی از متحدان روسیه آغاز کرده است.

روزنامه آمریکایی پلتیکو گزارش داد، واشنگتن از ماه سپتامبر امسال تحویل تانک‌های آبرامز به اوکراین را شروع می‌کند.

نتایج نظرسنجی منتشرشده توسط روزنامه صهیونیستی «معاریو» نشان می‌دهد که 58درصد شهرک‌نشینان از وقوع جنگ داخلی در تل‌آویو می‌ترسند.

یک استاد ژئوپلیتیک دانشگاه یکی از دلایل عدم توفیق در اجماع جهانی برای خاتمه جنگ میان روسیه و اوکراین را حیثیتی شدن جنگ برای روس‌ها دانست.