جمعه 28 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه الف

فرهنگی وب‌گاه الف

نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات در واکنش به بازداشت عکاس خبرگزاری تسنیم توسط طالبان نوشت که موضوع را پیگیری خواهم کرد.

محمدرضا اژدری آهنگساز و نوازنده ایرانی، نامش را در میان نفرات برگزیده یکی از مسابقات معتبر جهانی به ثبت رساند.

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی از ارائه خدمت به زائران ناشنوا خبر داد و گفت: یکی از چالش‌های گذشته عدم بهره مندی کامل ناشنوایان از آیین معنوی اربعین بود که با همکاری مراجع قم و بهزیستی و ارائه آموزش های لازم به برخی طلبه‌های انتخاب شده به عنوان اولین حرکت قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

بهروز افخمی که ساخت فیلم «صبح اعدام» را به نیمه رسانده، معتقد است که اگر فیلمش خوب از آب دربیاید معترضان واقعی را نشان می‌دهد.

مدیرکل اداره نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی تاکید کرد: چنانچه استفاده از بازیگران مربوط به قبل از تخلف یا قانون‌شکنی آنها باشد قانون عطف به ما سبق نخواهد شد.

حسین ولایتی عکاس ایرانی توسط طالبان دستگیر شد.

در مراسم پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و اولین رویداد ملی تکریم فعالان مساجد سراسر کشور باعنوان «مثل مصطفی» تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «اسم تو مصطفاست» زندگی‌نامه داستانی شهید مصطفی صدرزاده به روایت همسر شهید منتشر شد.

پرونده ویژه شماره سوم مجله علوم انسانی فکرآورد با عنوان «نادر میهن»، بزرگداشتی از روشنفکر گرانقدر معاصر، نادر ابراهیمی منتشر شد.

یک کارگردان و منتقد سینما گفت: فیلم سینمایی «غریب» نمونه موفقی است که معرف قهرمانان ملی در جنگ تحمیلی کشورمان است.

به زودی «نگارکده نیاوران» با هدف نمایش آثار فاخر گنجینه های نیاوران و همچنین آثار هنرمندان معاصر و جوان کشورمان، در مجموعه نیاوران راه اندازی می شود.

آثار جنسی غیرمجاز رایگان در یک سکوی عرضه کتاب الکترونیک به صورت رایگان و بدون شابک برای رده سنی نوجوان منتشر می‌شود. این اثر تنها نیست، بلکه مجموعه‌ای از این نوع آثار کمیک به راحتی در دسترس مخاطب قرار می‌گیرد.

نخستین نمایشگاه عکس‌ها و نامه‌های دیده نشده اسرای جنگ تحمیلی با عنوان «روایت رهایی» پیش از ظهر امروز در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مردمی‌سازی حکمرانی فرهنگی راهکارهای 10گانه‌ای را ارائه کرد و گفت: گفتمان‌سازی موضوعی باید در حکمرانی فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

شیخ «سامی ابوالمنی»، رهبر دروزیان لبنان ضمن حمایت از مواضع حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در برابر توهین به کتاب آسمانی مسلمانان، منطق جهان غرب در موضوع آزادی بیان را متناقض و مبتنی بر استانداردهای دوگانه دانست.

رئیس سازمان سینمایی در هفتاد و دومین جلسه شورای معاونین و مدیران این سازمان با اشاره به برخی احکام صادره اخیر برای سینماگران گفت: انتظار می‌رود در شیوه برخورد با هنرمندان و سینماگران مراقبت بیشتری صورت گیرد.