پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه الف

فرهنگی وب‌گاه الف

معاون فرهگی وزارت ارشاد انتشار کتاب بدون مجوز را رفتاری غیرقانونی و غیرمتعهدانه خواند و گفت با آن برخورد می‌شود.

سیدمجید بنی فاطمه و میثم مطیعی امشب و فردا در هیأت‌های مناجات و روضتین لبنان مداحی می‌کنند.

ابراهیم خدایار، رئیس انجمن علمی نقد ادبی ایران درگذشت کوروش صفوی را تسلیت گفت و در یادداشتی به توصیف این زبان‌شناس پرداخت.

زاگرس زند تأکید دارد بیت «توانا بود هرکه دانا بود» در همه نسخه‌ها و تصحیح‌های «شاهنامه» هست جز تصحیح «فریدون جنیدی» از «شاهنامه».

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرده که قرار است در دو سال دیزنی لند اسلامی ساخته شود که عملا چنین چیزی ممکن نیست، چون تمام دیزنی لندهای دنیا برای ساخته شدن به زمان‌های طولانی‌تر نیروهای بیشتر و هزینه‌های میلیارد دلاری نیازمند بودند. مهسا بهادری:

پخش سریال «شبکه مخفی زنان» که بعد از مدتها وقفه قرار بود پخش خود را از این هفته از سر بگیرد، بار دیگر متوقف شد.

سهمیه کالاهای اساسی مورد نیاز موکب ها در ایام اربعین به تفکیک سهمیه استان‌ها ابلاغ شد.

کورش صفوی زبان شناس و مترجم، نایب‌رئیس انجمن زبان‌شناسی شناسی ایران و استاددانشگاه علامه طباطبایی دار فانی را وداع گفت.

در عملیات «نصر 7» چون حفظ ارتفاع اصلی بُلفت برای عراق بسیار مهم بود، فرمانده سپاه پنجم عراق با مشاهده فشارهای وارده بر نیروهای تحت امر خود، دستور شدیداللحنی را به فرمانده تیپ 18 پیاده ابلاغ کرد که این فرمان عیناً به رده‌های پایین‌تر ابلاغ شد.

پذیرفته‌شدگان آزمون پایه دهم مدارس نمونه دولتی از دوشنبه (23 مرداد ماه) به مدت 10 روز برای ثبت نام در این مدارس فرصت دارند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان مجلس به ماجرای انفصال از خدمت رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ورود خواهد کرد، گفت: پورعباس همواره به دنبال احقاق حقوق مردم بوده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور بسیار پایین است در حالیکه در کشورهای دیگر این سهم 2 برابر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از ارائه هزار و 500 پیشنهاد برای بررسی لایحه عفاف و حجاب خبر داد و گفت: این لایحه با رای استمزاجی مشمول اصل 85 آیین نامه داخلی مجلس شد و این موضوع هفته آینده از صحن رای خواهد گرفت.

نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی صبح امروز اعلام شد لذا دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir و انتخاب نقش "دانش آموز" و وارد کردن مشخصات هویتی نظیر کدملی، از نتایج مطلع شوند.

در پی انتشار اخبار مخدوش و غیرصحیحی در مورد علت صدور حکم انفصال از خدمت رییس سازمان سنجش، دیوان عدالت اداری اطلاعیه‌ای در این زمینه صادر کرد.