سه‌شنبه 10 مهر 1403

امام جمعه: تلاش برای توسعه متوازن کیش ضروری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه: تلاش برای توسعه متوازن کیش ضروری است

کیش - ایرنا - امام جمعه کیش گفت: این جزیره به عنوان یک سرمایه ملی ارزشمند نقش مهمی درتوسعه اقتصادی کشور ایفا میکند مسوولان باید برای توسعه متوازن این منطقه تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد حسن‌زاده روز شنبه در دیدار مشاور و مدیرکل حوزه مدیر عامل این سازمان اظهار داشت: استفاده از مدیران مجرب، متخصص و توانمند در بخش های مختلف علاوه بر تقویت همدلی و هم افزایی، باعث حفظ و ارتقا موقعیت فعلی جزیره و افزایش نقش این منطقه در رونق کشور می‌شود.

وی اضافه کرد: ایجاد توان رقابتی از مهم ترین مولفه های موفقیت مناطق آزاد در عرصه بین المللی است و اگر بخواهیم جزیره کیش در رشد اقتصاد کشور موثر باشد باید در رقابت با سایر مناطق آزاد منطقه و جهان عملکرد پر رنگ تری داشته باشیم که این مهم در عرصه بین‌الملل تنها با توسعه متوازن کیش محقق می شود.

حجت الاسلام حسن‌زاده، ساده زیستی را از مشخصه های مهم مدیران در نظام اسلامی اعلام کرد و افزود: مسوولان در نظام جمهوری اسلامی باید بکوشند تا ساده زیستی را سرلوحه امور کار و زندگی خود قرار دهند که این اخلاق حسنه موجب تقویت ارتباطات مردمی نیز میشود.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه توجه و حضور مسوولان به فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی، نماز عبادی و سیاسی جمعه ضروری است، گفت: حضور مستمر مسوولان در نماز جمعه ضمن تقویت نظام، سبب ترویج این فرهنگ مهم و ارزشمند دینی در جامعه خواهد شد.

وی تغییرات مدیریت در سازمان منطقه آزاد کیش را از مشکلات این سازمان در سال های گذشته اعلام کرد یادآور شد: ایجاد ارتباط موثر بین مسوولان سازمان و خارج آن برای استفاده بهینه از ظرفیت های موجود منطقه در جهت تسریع روند توسعه جزیره ضروری است.

مشاور و مدیرکل حوزه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این دیدار گفت: استفاده از ظرفیت جامعه روحانیت کیش و تقویت ارتباطات برای رشد همه‌جانبه جزیره را از رویکردهای این سازمان است.

محمد صادق سرافراز اظهار کرد: تلاش می شود با توجه جدی به ساده زیستی، رعایت حقوق مردم و تکریم ارباب رجوع، فرایند ارائه خدمات در این منطقه ارتقا یافته و روند توسعه همه‌جانبه منطقه با شتاب بیشتری تداوم داشته باشد.

وی توجه به خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران را از مهم ترین محورهای فعالیت این حوزه اعلام کرد و افزود: احیا و تقویت فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی از دیگر موارد مورد پیگیری است.

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده دولت ماموریت دارد این منطقه به محیطی امن، آرام و پاک، برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی آموزشی تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره‌گیری از فن آوری های نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس تبدیل شود.

ماموریت این سازمان بر اساس طرح جامع 20 ساله مصوب 1372 آغاز شده و حضور سالانه حدود 2 میلیون گردشگر داخلی و خارجی و سرمایه گذاران متعدد از نشانه های تحقق این طرح است.

جزیره کیش با 92 کیلومتر مربع مساحت و 42 هزار نفر جمعیت در فاصله 18 کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*