یک‌شنبه 15 مهر 1403

امام‌جمعه زنجان: مشاوره‌های قبل از ازدواج جدی گرفته شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام‌جمعه زنجان: مشاوره‌های قبل از ازدواج جدی گرفته شود

زنجان - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان گفت: ارایه مشاوره‌های قبل از ازدواج از جمله وظایف بهزیستی محسوب می‌شود که متاسفانه این موضوع مهم جدی گرفته نمی‌شود و اغلب زوجین چنین دوره‌های آموزشی را سپری نمی‌کنند.

حجت الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در دیدار با نمایندگان نابینایان، ناشنوایان و سالمندان استان با بیان اینکه استان درحد توان در حوزه های مختلف زمینه زیست بهتر را فراهم می کند، افزود: وقتی 50 درصد عامل معلولیت ها ژنتیکی است، اما نسبت به پیشگیری از آن حسایست های لازم ایجاد نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه عامه مردم در پیشگیری از معلولیت ها باید بیش از بیش حساس و جدی باشند، ادامه داد: بهزیستی به گروه‌های مختلف تحت پوشش خود خدمات لازم را ارائه می دهد، اما از طرفی هشدارها در این خصوص نیز باید در بین عموم مردم باشد تا مسائل بعدی رخ ندهد.

حجت الاسلام خاتمی در ارتباط با مسایل سالمندان نیز گفت: کارهای مختلفی برای این قشر در حوزه درمان و مسائل بهداشتی انجام گرفته اما باید این موضوع به شکل مردمی تر هدایت شود و در این میان مشغولیت های اداری موجب شده آنگونه که باید و شاید در این زمینه اطلاع رسانی مناسبی انجام نشود.

وی افزود: هر چند برای شکوفایی استعدادهای سالمندان تلاش هایی انجام می شود، اما زمینه برای گسترش اقدامات بیشتری وجود دارد، که نمونه های عینی آن در برخی افراد با انجام کارهای فاخر به خوبی قابل مشاهده است.

حجت الاسلام خاتمی اظهار داشت: کرامت انسان و حفظ شخصیت انسانی جزو دستورات دینی است که در این خصوص تامین مسکن برای خانواده های دارای 2 معلول و بالاتر از جمله اقدامات خوب به شمار می رود که امیدواریم این مهم به خانواده های دارای یک معلول نیز تسریعی پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: کارکنان بهزیستی در حوزه های گوناگون به ویژه برای کودکان بد و بی سرپرست که حساسیت های زیادی دارند، کارهای خوبی انجام داده اند اما اطلاع رسانی و مشارکت خیرین نیز زمینه می‌تواند به ارتقای بهتر کارها کمک کند.

وی یادآوری کرد: حضور و مشارکت خیرین در دیگر حوزه ها نیز آثار و برکات فراوانی دارد و بسیاری از مشکلات را برطرف می کند. امام جمعه زنجان، با اشاره به اینکه استان زنجان پایتخت شور و شعور حسینی لقب گرفته است، خاطرنشان کرد: خیرین و مردم این استان همواره با احساس مسوولیت و تکلیف حضور پررنگی در فعالیت های نوعدوستانه دارند.

*س_برچسب‌ها_س*