چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

امام جمعه شاهرود: ارتقای تجهیزات بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) ضروری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه شاهرود: ارتقای تجهیزات بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) ضروری است

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود با بیان اینکه ارتقای تجهیزات بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص،) ضروری است، افزود: این بیمارستان از سرمایه های این شهرستان و پشتوانه درمانی در شرایط عادی و بحرانی است.

حجت الاسلام عباس امینی روز سه شنبه در نشست خیران حوزه سلامت شهرستان شاهرود و اعضای شورای شهر گفت: این بیمارستان متعلق به همه مردم شهرستان بوده و پشتوانه ای برای بیمارستان های دولتی ازجمله بیمارستان امام حسین (ع) و بیمارستان بهار است.

وی با اشاره به کارنامه خوب بخش بهداشت و درمان شهرستان شاهرود، تصریح کرد: خیران بخش بهداشت شاهرود پیش و پس از انقلاب خدمات زیادی داشته و آثار ماندگاری را از خود به یادگار گذاشته اند که در مجموع باعث شده سابقه شهرستان شاهرود در بخش بهداشت و درمان بسیار درخشان باشد.

امینی بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) را یکی از همین نمونه ها عنوان کرد و ابراز داشت: بیمارستان خاتم الانبیا از سرمایه های شهرستان شاهرود است، اگرچه ممکن است برخی در سطح شهرستان و استان با ادامه فعالیت این بیمارستان موافق نباشند.

امام جمعه شاهرود اظهار داشت: این بیمارستان در 30 سال فعالیت، منشأ خدمات زیادی بوده و علاوه بر کارکرد درمانی و بهداشتی، یکی از پایه های اساسی برای آموزش و تربیت دانشجویان و پزشکان است و کسی حق ندارد برای بسته شدن آن اقدام کند.

وی با اشاره به اهمیت به روز بودن تجهیزات بیمارستانی برای ارائه خدمت شایسته به بیماران، گفت: اکنون برای به روز کردن تجهیزات و امکانات این بیمارستان نیازمند مساعدت مردم و خیران است.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: باید همه شهروندان با همت خود از ادامه فعالیت این بیمارستان حمایت کنند تا با قوت به کار خود ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه با کمک های نقدی و خرید تجهیزات به روز می توان قابلیت این بیمارستان را برای ارائه خدمت افزایش داد، تصریح کرد: علاوه بر روش کمک نقدی امکان کمک به صورت مشارکتی و نیز اخذ وام از بانکها و پرداخت اقساط توسط خیران و همچنین اهدای دستگاه ها و تجهیزات بر حسب نیاز وجود دارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود هم در این نشست با اشاره به اینکه این دانشگاه از سال 1362 شروع به فعالیت کرده، افزود: این دانشگاه تاکنون 37 هزار فارغ التحصیل داشته است که از این تعداد یک هزار تن دانشجوی پزشکی، یک هزارو 300 تن پرستار، 800 تن از رشته علوم آزمایشگاهی و 750 تن از رشته هوشبری فارغ التحصیل شده اند.

سید احمد ابوالقاسمی فر با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به 2 قسمت سایت اصلی دانشگاه و سایت بیمارستان تقسیم می شود، تصریح کرد: از حدود یک هزار تن پزشک که از دانشکده علوم پزشکی این واحد دانشگاهی تحویل جامعه شده است دستکم 30 درصد در تخصص های مختلف پزشکی قبول شده اند که نشان دهنده بار علمی بالای این دانشکده و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) یک بیمارستان آموزشی - درمانی وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود است، خاطر نشان کرد: این بیمارستان در طول مدت شیوع ویروس کرونا، توانسته بخش عظیمی از بار درمانی این شهر را به دوش بکشد و بسیاری از بیماران کووید -19 در این بیمارستان با روشهای پاراکلینیک و بالینی تشخیص داده شده و پس از مشاوره عفونی به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود که بیمارستان اختصاصی بیماران کرونایی است انتقال داده شدند.

ابوالقاسمی فر با گلایه از اینکه هیچ گونه بودجه ای در خصوص مقابله با بیماری کووید -19 به بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) تعلق نگرفته است، گفت: اگرچه وزارت بهداشت این مرکز درمانی را بیمارستان دوم در مقابله با کرونا در شاهرود معرفی کرد اما متأسفانه هیچ گونه تجهیز یا امکانات ویژه ای برای آن در نظر نگرفت با این وجود بخش دیالیز بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) با 2 برابر ظرفیت قبل به دلیل درگیر بودن بیمارستان امام حسین (ع) فعال گردید تا باری از دوش آن بیمارستان برداشته شود.

وی گفت: در این بیمارستان تعرفه دولتی برای خدمات درمانی ارائه می شود و کلیه بیمه های پایه و تکمیلی نیز پوشش داده می‌شود به این ترتیب اگر کسی بیمه تکمیلی داشته باشد نیاز نیست برای دریافت خدمات هیچ هزینه ای پرداخت کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با بیان اینکه در هیچ جا درآمد بیمارستان های آموزشی جوابگوی هزینه‌های آن نیست، ابراز داشت: مسوولان این دانشگاه تمام تلاش خود را برای ادامه فعالیت این بیمارستان انجام می دهند تا با قوت به خدمت رسانی به مردم شهر ادامه دهد.

ابوالقاسمی فر با بیان اینکه عمر تجهیزات و امکانات این بیمارستان بالاست، افزود: باید برای به روز رسانی تجهیزات و امکانات آن تلاش کنیم و در این راه خیران حوزه سلامت می‌توانند در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان نیز در ادامه وجود دانشکده پزشکی و پیراپزشکی را منوط به بقای بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) خواند و تأکید کرد: بقای این رشته‌ها به ادامه فعالیت این بیمارستان بستگی دارد وگرنه این رشته ها ممکن است از شاهرود به شهر دیگری منتقل شود و دیگر گرفتن مجوز برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی در زمان فعلی میسر نباشد.

محمدحسین حسنی با اشاره به اهمیت به روز رسانی تجهیزات بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) شاهرود، خاطر نشان کرد: تجهیز این بیمارستان می تواند در پذیرش بیماران ترومایی نقش حیاتی داشته باشد وهمچنین بار اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) با تجهیز مناسب این بیمارستان به شدت کاهش می‌یابد که این امر در خدمت‌رسانی به مردم بسیار مفید خواهد بود.

بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) شاهرود در سال 1370 باعنوان گروه پزشکی رازی توسط بخش خصوصی تاسیس و راه اندازی شد و پس از 14 ماه فعالیت آن متوقف گردید.

این مرکز درمانی در سال 1379 توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود خریداری و در سال 1380 با نام بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) بهره برداری دوباره از آن آغاز شد.

این بیمارستان در ابتدای تاسیس شامل بخش های جراحی، اتاق عمل، اورژانس، زایمان و نوزادان بودکه بخش های داخلی، زنان، اطفال، CCU، ICU، NICU، چشم، قلب، نورولوژی، ENT و دیگر بخش ها هم راه اندازی شد.

*س_برچسب‌ها_س*