سه‌شنبه 3 مهر 1403

امام علی

امام علی

وب‌گاه الف

‌نخستین همسر امام علی (علیه‌السلام)، فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها)، دختر پیامبر (صلی الله علیه و آله) بود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک متفکر مسیحی گفت: به هر کشوری که رفتم امام علی را به عنوان اسوه عدالت معرفی کردم و به همه می‌گویم نهج البلاغه را برای فهم صحیح عدالت بخوانند.

وب‌گاه مشرق نیوز

حذف حاکم برای جامعه اسلامی و حذف نقش اجرایی اسلام همان تفکر خوارج است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

امام علی (ع) در زمان حیات فاطمه (س)، با زن دیگری ازدواج نکرد، ولی پس از شهادت فاطمه (س)، همسرانی اختیار کرد؛ از جمله امامه دختر ابوالعاص بن ربیع که مادرش زینب، دختر پیامبر بوده است.

وب‌گاه الف

وبینار و نشست «مقتدر مظلوم» با حضور میشل گعدی متفکر مسیحی لبنانی با پایان نامه‌ای 7000 صفحه‌ای در مورد شخصیت امام علی (ع) و همچنین حضور محمدحسین رجبی دوانی نویسنده و پژوهشگر عرصه تاریخ در غرفه نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم

همزمان با ایام شهادت امام علی علیه السلام و لیالی قدر، ذکر مصیبت با نوای سید مجید بنی فاطمه منتشر می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام علی (ع) و ابعاد زندگی آن حضرت، اظهار داشت: سبک زندگی امیرمومنان برای همه افراد جامعه درس آموز است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

نخستین همسر امام علی (ع)، فاطمه زهرا (س)، دختر پیامبر (ص) بود.

وب‌گاه مشرق نیوز

امیرالمؤمنین (ع) فرمود که این پنج کلمه را، این پنج مطلب را، از من فرا بگیرید؛ پنج کلمه‌ای که هر چه سِیر کنید در این دنیا، نخواهید توانست بهتر از این کلمات حکمت‌آمیز را پیدا کنید.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: یکی از قسمت‌های برجسته کلام معصومان توجه دادن مردم به مسائل اعتقادی است و می‌خواستند به ما یاد دهند زیربنای عبادات و اخلاق، اعتقاد است.

وب‌گاه مشرق نیوز

مقام معظم رهبری می‌فرمایند: پیغمبر به امام علی فرمودند: وقتی شهادت نصیبت شود، چه جوری بر شهادت صبر خواهی کرد؟ این جای صبر نیست.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

توییت آیت‌الله جوادی آملی در شب شهادت حضرت علی (ع) مورد توجه قرار گرفت.

وب‌گاه عصر ایران

خلاصه اینکه یا باید یک بافت با ماهیت اسلامی را تخریب کرد و جایش پاساژ ساخت و به انتظار سبک زندگی متناسب با آن نشست یا اینکه دست کم ظواهر سبک زندگی اسلامی مورد تایید را نه تنها نگهداری بلکه تبلیغ کرد؛

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمد بیک‌زاده کار تهیه‌کنندگی را به عهده داشت. وی فارغ‌التحصیل دکترا در رشته ادبیات و حقوق از دانشگاه مشهد مقدس و تهران و محقق و پژوهشگر در عرصه علوم دینی است. او در دهه 1360 مسئول طرح و برنامه گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما بود و سریال امام علی (ع) را به عنوان اولین سریال بزرگ مذهبی پس از انقلاب تهیه‌کنندگی کرد. بیک‌زاده مسلط به زبان و ادبیات عربی...