سه‌شنبه 8 آبان 1403

امدادرسانی به 6 مصدوم حادثه برخورد دو دستگاه خودروی سواری

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امدادرسانی به 6 مصدوم حادثه برخورد دو دستگاه خودروی سواری

قم ایرنا معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم از امدادرسانی به 6 مصدوم حادثه برخورد دو دستگاه خودروی سواری در محور سلفچگان - اراک توسط امدادگران پایگاه امداد و نجات جاده‌ای سلفچگان خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط‌عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، هادی سلیمی افزود: حادثه برخورد دو دستگاه خودروی سواری باهم در محور سلفچگان اراک (مقابل امامزاده جعفر (ع)) در ساعت 12:30 امروز (13 خرداد) به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان گزارش شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم خاطرنشان کرد: به محض دریافت گزارش، بلافاصله نیروهای عملیاتی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای سلفچگان به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: نجاتگران به محض رسیدن به محل وقوع حادثه، اقدام به تثبیت و ارزیابی صحنه حادثه و امدادرسانی به 6 مصدوم این حادثه کردند.

سلیمی با اشاره به اینکه در این حادثه متاسفانه یک نفر جان خود را از دست داد، افزود: مصدومان پس از دریافت اقدام‌های اولیه درمانی، توسط امداد هوایی اورژانس به مرکز درمانی انتقال داده شدند و عملیات در ساعت 14:50 به پایان رسید.

بخش «سلفچگان» به واسطه قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی 17 استان کشور، وجود منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی سلفچگان و تردد ماهانه 2 میلیون خودرو از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است؛ شهر «سلفچگان» در حدود 45 کیلومتری جنوب غربی شهر قم قرار دارد.

«استان قم» در حال حاضر دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک و 6 شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات است.

آموزش 150 نفر از کارکنان شهرداری در دوره آمادگی در برابر مخاطرات

بر اساس این گزارش، معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قم از حضور 150 نفر از کارکنان شهرداری مرکزی قم در دوره آمادگی در برابر مخاطرات خبر داد.

سید حسن حسینی گفت: دوره آمادگی در برابر مخاطرات بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین شهرداری و هلال احمر استان قم با هدف جامعه، خانواده و شهروندان آماده در برابر مخاطرات طبیعی و انسان‌ساخت، با رویکرد حساس‌سازی آن‌ها برای تشویق خانواده‌های خود برای گذراندن دوره های امداد و کمک های اولیه در مناطق هشتگانه شهرداری و سازمان‌های تابعه در حال برگزاری است.

وی افزود: این دوره با مربیگری اکبر یعقوبی از مربیان درجه دو کشوری و باسابقه جمعیت هلال احمر برگزار شد و مباحث ضرورت آمادگی در برابر مخاطرات، زمین‌لرزه، سیل، رانش زمین، گرمازدگی و فصل هایی از خفگی ها، احیای قلبی ریوی (سی. پی. آر. (CPR))، خونریزی، آتل‌بندی و حمل مصدوم برای حاضران در دوره تدریس شد.

حسینی اظهار داشت: تاکنون کارکنان سازمان‌های میادین و میوه تره بار، اتوبوسرانی، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری و مناطق سه گانه شهرداری قم از آموزش‌های امدادی این معاونت بهره‌مند شده‌اند.

برچسب‌ها