دوشنبه 2 مهر 1403

انتقال مادران باردار از مناطق آسیب دیده از سیل سیستان و بلوچستان

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
انتقال مادران باردار از مناطق آسیب دیده از سیل سیستان و بلوچستان

رییس سازمان اورژانس کشور اطلاع داد که از همان ساعت‌های ابتدایی وقوع سیل سیستان و بلوچستان، اورژانس هوایی بیماران و همچنین مادران باردار را به مناطق امن منتقل کرده است.

جعفر میعادفر با بیان اینکه در این مدت 12 مورد زایمان توسط همکاران ما در مناطق آسیب دیده از سیل در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است، افزود: تیم‌های بهداشتی درمانی از ساعات اولیه وقوع سیلاب از دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر جهت کمک به تیم های بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی چابهار اعزام شدند.

وی به سفر رئیس جمهور به مناطق سیل‌زده نیز اشاره کرد و گفت: با دستور وزیر بهداشت فردا جمعه 18 اسفند ماه به عنوان نماینده وزیر بهداشت، ضمن بازدید از مناطق سیل زده این استان، اقدامات بهداشتی درمانی صورت گرفته را بررسی و کمبودها را برطرف می‌کنیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه تصریح کرد: اعتبارات مناسبی، برای تقویت خدمت رسانی در مناطق آسیب دیده از سیل به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و همچنین دانشکده علوم پزشکی چابهار اختصاص یافته است تا بتوانند بخشی از کمبودها و مشکلات را برطرف کنند.

خبر مرتبط آخرین جزئیات از سیل سیستان و بلوچستان / بازگشایی 20 محور مواصلاتی در جنوب

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از بازگشایی 20 محور اصلی و فرعی مسدود شده در جنوب این استان، خبر داد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، میعادفر افزود: حضور میدانی ما نیز تاکید بر ادامه ارائه خدمات مطلوب تا برطرف شدن کامل مشکلات دارد و تجهیزات درمانی و دارویی به زودی به مناطق سیل‌زده ارسال و در صورت نیاز نیروهای تخصصی پزشکی و پرستاری نیز به این مناطق اعزام خواهند شد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

انتقال مادران باردار از مناطق آسیب دیده از سیل سیستان و بلوچستان 2