پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

انگلیس: در دوران پیش از جنگ قرار داریم

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
انگلیس: در دوران پیش از جنگ قرار داریم

وزیر دفاع انگلیس تصویری تاریک از وضعیت امنیتی کنونی ترسیم کرده و ضمن تاکید بر لزوم تقویت ائتلاف نظامی ناتو اظهار داشت: ما از دنیای پس از جنگ به دنیای قبل از جنگ رفته‌ایم.

"ان تی وی" آلمان گزارش داد، "گرانت شاپس"، وزیر دفاع انگلیس تصویری تاریک از وضعیت امنیتی کنونی ترسیم کرده و تاکید کرد که قدرت‌های به توصیف وی شیطانی به طور فزاینده‌ای در حال پیوستن به یکدیگر هستند و به زعم وی دموکراسی غرب را در تیررس خود قرار می‌دهند.

از این رو وی چندین خواسته را مطرح کرد. "گرانت شاپس"، وزیر دفاع بریتانیا، بر اهمیت ناتو با توجه به تهدیدات فعلی تاکید کرده و خواستار تقویت این ائتلاف نظامی غربی شده است. شاپس در مقاله‌ای برای روزنامه بریتانیایی "تلگراف" به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد این ائتلاف نوشت: ما از دنیای پس از جنگ به دنیای قبل از جنگ رفته‌ایم.

این مقام انگلیسی گفت: "روسیه همسایگان ما را تهدید می‌کند. چین به طور فزاینده‌ای تهاجمی شده است. ایران به توصیف وی از نیروهای نیابتی خود برای ایجاد ویرانی منطقه‌ای از خاورمیانه تا تنگه یمن استفاده می‌کند و کره شمالی همچنان به ضربات شمشیر هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.

شاپس در این شرایط سه چیز را درخواست کرده و گفت: این ائتلاف باید تلاش‌های خود را برای حمایت از اوکراین که توسط روسیه مورد حمله قرار می گیرد، مضاعف کند. کشورهای عضو باید برای تامین مالی آن بیشتر تلاش کنند.

شاپس نوشت: "ما نمی توانیم اجازه دهیم که روسیه با آینده ما بازی کند. علاوه بر این، بخش دفاعی یورو آتلانتیک باید گسترش یابد. وی افزود: روسیه در حال تطبیق صنعت با نیازهای نظامی خود است. کشورهای ناتو باید همین کار را انجام دهند و بیشتر روی مهمات و انبارها سرمایه گذاری کنند.

ناتو در 4 آوریل 1949 در واشنگتن در واکنش به سیاست‌های اتحاد جماهیر شوروی کمونیستی تأسیس شد. ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا گفت که این سالگرد لحظه تجدید تعهد تاریخی به این ائتلاف است. جایگاه واقعی اوکراین نیز در ناتو است.

اوکراین بیش از دو سال است که در نبرد با روسیه است. این کشور توسط چندین کشور ائتلاف نظامی غربی حمایت می شود، اما عضو ناتو نیست.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.