سه‌شنبه 17 مهر 1403

اوراق مالیاتی مودیان زنجانی به صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اوراق مالیاتی مودیان زنجانی به صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: با توجه به ضرورت تسهیل و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و تسریع در الکترونیکی‌سازی بخشی از خدمات سازمان امور مالیاتی، اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در زنجان آغاز شد و هم‌اکنون بیش از 30 خدمت مالیاتی به صورت الکترونیکی به مودیان ارائه می‌شود.

میرحیدر رضوی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح ابتدا به صورت آزمایشی در برخی استان‌های کشور از جمله قم، سمنان، لرستان و غرب استان تهران به اجرا می‌شد که در گام نهایی مقرر شد از 25 خردادماه سال جاری در تمام ادارات کل امور مالیاتی کشور اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی از تازه‌ترین اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور است که به منظور توسعه دولت الکترونیک و پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازمان در مکانیزاسیون فرآیندها اجرا می‌شود.

رضوی افزود: با راه‌اندازی این طرح، مودیان مالیاتی می‌توانند با تایید و ارسال فرم الکترونیکی «درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست‌ها» که از کانال‌های مختلف الکترونیکی سازمان در دسترس قرار گرفته از این خدمت نوین، بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان در خصوص کانال‌های الکترونیکی دستیابی به فرم درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ، گفت: آن دسته از مودیانی که فاقد ثبت‌نام قبلی در نظام مالیاتی هستند در هنگام ثبت‌نام باید همزمان فرم درخواست استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیکی و مدیریت درخواست‌ها را نیز تایید و ارسال کنند.

وی افزود: آن دسته از مودیانی که از قبل دارای ثبت‌نام تکمیل‌شده تا مرحله 44 هستند می‌توانند با ورود مستقیم به بخش ابلاغ الکترونیک در سامانه ثبت‌نام سازمان امور مالیاتی، اقدام به تایید و ارسال فرم درخواست کنند.

رضوی تصریح کرد: لینک فرم مربوطه در هنگام تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد، ارزش افزوده، ارسال فهرست معاملات سه‌ماهه و لیست‌های حقوق ماهانه در اختیار مودی، قرار داده می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه تایید فرم درخواست باید توسط مودی صورت گیرد، اظهار داشت: برای اشخاص حقیقی دارای پرونده‌های متعدد مالیاتی، ارائه درخواست فقط برای یکی از پرونده‌ها کافی بوده و پس از تسلیم اولین درخواست، مودی می‌تواند تمام اوراق مالیاتی تشخیص و قطعی مربوط به تمام پرونده‌های شغلی خود را در یک حساب کاربری واحد دریافت کند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص پرونده‌های مشارکتی نیز شریک اصلی باید فرم درخواست بهره‌مندی از خدمات ابلاغ الکترونیکی را تکمیل و ارسال کند همچنین درخواست اشخاص حقوقی نیز باید توسط مدیر شرکت یا یکی از صاحبان امضای مجاز شرکت، تسلیم شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: ابلاغ اوراق مالیاتی پیش از این به صورت فیزیکی و با مراجعه به محل کسب و یا اقامتگاه قانونی مودیان انجام می‌شد که گاهی به دلیل نبود مودی در محل، مشکلاتی برای مودیان و اداره کل به وجود آمده و سبب ترددهای غیرضروری به ادارات امور مالیاتی می‌شد که با راه‌اندازی طرح ابلاغ الکترونیکی، علاوه بر تسهیل و تسریع در امور، نیازی به مراجعه حضوری مودیان به ادارات امور مالیاتی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صاحبان مشاغل تا پایان مردادماه برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 98 فرصت دارند، اظهار داشت: این دسته از مودیان طبق قانون باید تا 31 خردادماه نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام می‌کردند که امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیر این معضل بر کسب و کار و مشاغل و بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تا 31 مردادماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی ارسال و مالیات خود را نیز به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

*س_برچسب‌ها_س*