دوشنبه 16 مهر 1403

اولین موتور هواپیما ساخت متخصصان ایرانی رونمایی می شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اولین موتور هواپیما ساخت متخصصان ایرانی رونمایی می شود

دبیر نمایشگاه هوایی ایران گفت: برای اولین بار ساخت موتور هواپیما توسط متخصصان ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی هوایی رونمایی خواهد شد.

آقای بیژن بنکدار گفت: در نمایشگاه بین اللملی هوایی ایران برای اولین بار موتور هواپیما که ساخت شرکت مپناست و از صفر تا صد ساخت این موتور توسط متخصصان ایرانی تولید شده است، رونمایی خواهد شد.

به گفته او، ارائه آخرین دستاورد و مراحل از ساخت هواپیمای مسافربری که تمامی آن توسط متخصصان در داخل کشور صورت گرفته است، در نمایشگاه بین المللی هوایی ایران انجام می شود.

دبیر نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران با بیان اینکه این نمایشگاه از 22تا 25 آذر در کیش برگزار می شود، گفت: در این نمایشگاه 80 تا 90 شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی حضور دارند و از کشورهای روسیه، چین، پاکستان و ترکیه و همچنین کشورهای اروپایی حضور دارند و آخرین دستاوردهای خود را ارائه خواهند کرد.

او گفت: تمرکز بر صنعت هوا فضای کشور و انجام بحث های فنی و علمی و بین اللملی در حوزه صنعت هلی کوپتر سازی، ساخت هواپیما و پشتیبانی داخلی و خارجی انعقاد قرارداد با کشورهای خارجی و داخلی در حوزه صنعت هوایی و هواپیمایی صورت خواهد گرفت.

بنکدار گفت: هواپیما از 10 میلیون قطعه تشکیل شده و اجرا و گام برداشتن در این صنعت کار سهل و راحتی نیست. با توجه به آنکه ایمنی در این صنعت حرف اول را می‌زند؛ بنابراین مجاب کردن شرکت ها هواپیمایی در ابن بخش برای استفاده از هواپیما بسیار سنگین و دشوار است.

او گفت: حضور شرکت های دانش بنیان و سازمان هواپیمایی کشوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این بخش پر رنگ است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی