دوشنبه 9 مهر 1403

اکیپ بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان به مرز مهران اعزام شد / زائران به بهداشت مواد غذایی توجه داشته باشند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اکیپ بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان به مرز مهران اعزام شد / زائران به بهداشت مواد غذایی توجه داشته باشند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: اکیپ بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان، به منظور ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، صبح امروز به مرز مهران اعزام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: 22 کارشناس اورژانس با 6 دستگاه آمبولانس مجهز و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس جهت استقرار درون‌مرزی در استان ایلام و مرز مهران، اعزام شدند.

وی افزود: یک تیم دونفره مراقبت بیماری‌های واگیر جهت استقرار به صورت برون‌مرزی در کشور عراق و یک تیم 4نفره بهداشت محیط جهت استقرار درون‌مرزی در استان ایلام به مرز مهران اعزام شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از سوی نهادهای دیگر نیز در کنار دانشگاه علوم پزشکی هستند و یاریگر خواهند بود با این حال شاهد فعالیت بسیج جامعه پزشکی نیز در کنار کمیته بهداشت و سلامت اربعین بوده و شاهد خدمات بهتر به زائران خواهیم بود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر گروه متخصصان کمیته بهداشت و درمان اربعین به مقوله آب آشامیدنی و سلامت غذایی نیز در زمان اربعین توجه و نظرات کافی را خواهند داشت.

تقی‌لو با تاکید بر اهمیت سلامت و بهداشت زائران گفت: توجه به دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی به‌ویژه رعایت بهداشت عمومی، فردی و استفاده از ماسک، بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی توسط خود زائران باید مدنظر باشد.

انتهای پیام /