چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا

وب‌گاه فرارو

اتوس سالومه 36 ساله که یک فراروان‌بین آموزش‌دیده اهل برزیل است اغلب به‌خاطر دقت پیش‌بینی‌هایش ازجمله پیش‌بینی همه‌گیری کووید -19، خرید توییتر توسط ایلان ماسک و حتی مرگ ملکه الیزابت، به عنوان یک پیشگو شناخته می‌شود.

وب‌گاه ورزش سه

19 سال پیش در چنین روزی روبرتو باجو از فوتبال خداحافظی کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: هزاران دانشجوی یونانی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی که در هفته‌های اخیر علیه جنایات صهیونیست‌ها به پاخاسته‌اند، تظاهرات برپا کردند.

وب‌گاه فرارو

در دهه‌های گذشته و به دلایل گوناگون استفاده از مجازات یا کیفر اعدام در بسیاری از کشور‌ها یا ممنوع شده یا تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است. اما در برخی کشور‌ها نیز اینگونه نیست. به طور کلی هدف از مجازات‌ها کاهش میزان جرم و جنایت است، اما حداقل در ایران پژوهش‌ها حاکی از این هستند که اعدام نقش بازدارندگی در ابتلا به جرم و جنایت نداشته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

نتایج یک پژوهش که در خبرگزاری فارس منتشر شده است نشان می‌دهد که کیفر اعدام و ترس از آن برای ایجاد ارعاب و واهمه در نهاد اشخاصی که مصمم به ارتکاب این جرائم هستند، موثر واقع نشده است. در خارج از ایران؛ گزارشی در سال 2012 توسط محققان در شورای ملی تحقیقات آکادمی‌های آمریکا نشان داد که ایالت‌هایی از ایالات متحده آمریکا که از مجازات اعدام استفاده می‌کنند نرخ قتل مشابهی با ایالت‌هایی دارند...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مقامات ارشد ارتش آمریکا در گفتگویی ناشناس با یک خبرگزاری از تصمیم اوکراین برای خارج کردن تانک‌های آمریکایی آبرامرز از خط مقدم نبرد با روسیه به دلیل آسیب پذیری بالای آنها در برابر پهپادهای روسی خبر دادند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مقامات ارشد ارتش آمریکا در گفتگویی ناشناس با یک خبرگزاری از تصمیم اوکراین برای خارج کردن تانک‌های آمریکایی آبرامرز از خط مقدم نبرد با روسیه به دلیل آسیب پذیری بالای آنها در برابر پهپادهای روسی خبر دادند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کرد.

خبرگزاری دانشجو

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو_ با گذشت 204 روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای، به سست‌تر شدن پایه‌های این رژیم تروریست دست نشانده غرب منجر شده است، تعداد شهدای مردم مظلوم غزه از ابتدای این عملیات از مرز 34 هزار و 400 نفر گذشته است. بر اساس آمار اعلام شده از وزارت بهداشت غزه، از این تعداد حدود 25 هزار نفر شامل زنان و کودکان می‌شوند...

خبرگزاری تسنیم

دانشگاه امیرکبیر طی بیانیه‌ای از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

وب‌گاه عصر ایران

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا قراردادی 13 میلیارد دلاری برای جایگزینی "هواپیمای روز قیامت" با یک شرکت آمریکایی بسته که قرار است تا سال 2036 وارد ناوگان نیروی هوایی شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه امیرکبیر طی بیانیه‌ای از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرد. متن این بیانیه به شرح ذیل است: در پی سیاست‌های حمایتی و ضدبشری ایالات متحده آمریکا از جنایات رژیم منفور صهیونیستی، در روز‌های اخیر و به رغم بایکوت خبری، شاهد انتشار تصاویری تأسف‌برانگیز و شرم‌آور از سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا...

خبرگزاری تسنیم

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند.

وب‌گاه عصر ایران

در ادامه بیانیه کره شمالی همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده آمریکا نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»

وب‌گاه گسترش

در سال 2024، 14 عضو باشگاه 100 میلیارد دلاری جهان، با سهمی تقریباً 0.44 درصد از کل ثروت جهان، سال را آغاز کرده‌اند. مجموع ثروت این اعضا در سال 2022، که برآورد شده بود، بالغ بر 454 تریلیون دلار بود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - به نظر می‌رسد «راوی هوش مصنوعی» موضوعی مرتبط با ایالات متحده آمریکا یا اروپا محور به نظر برسد، اما کتاب‌های دیجیتال یا روایت شده با هوش مصنوعی ممکن است از لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های هوشمند هندی‌ها دور نباشند.